Master of Arts in TESOL (online rövid rezidenciákkal Vermontban)
SIT Graduate Institute
Kulcs információ
Campus helye
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Összekevert
Időtartam
2 évek
Pace
Részidő
Tandíjak
USD 26 760
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
Bevezetés
Csatlakozzon a tanárok azon hullámához, akik átalakítják az angol nyelv oktatását, és kiterjesztik hatásukat az osztálytermekre és a közösségekre.
Ahogy az angol globális nyelvvé válik, a TESOL tanárainak nemcsak azt kell tudniuk, hogyan tanítsanak egy nyelvet, hanem azt is, hogyan készítsék fel diákjaikat a dinamikus és változó világban való teljesebb részvételre. A tanulóknak olyan tanárokra van szükségük, akik képesek alkalmazkodni tanulási igényeikhez. A tanároknak egyre gyakrabban kell részt venniük a nyelvpolitikai megbeszélésekben, és az osztálytermen túl azokra a közösségekre kell tekinteniük, amelyekben dolgoznak.
A TESOL-ban több mint 50 éve vezető szerepet betöltő SIT olyan képzést nyújt Önnek, amely megfelel diákjai tanulási igényeinek, és elősegíti a közösségeken belüli pozitív változást. Megtanul mélyen gondolkodni a tanításról és a tanulásról, és megvizsgálja a területen végbemenő főbb változásokat (rendszergondolkodás, káoszelmélet, ökológiai megközelítés, többnyelvűség és többnyelvűség), hogy elemezze és kikérdezze meggyőződéseit. Ezzel az alapos elméleti és gyakorlati háttérrel készen állsz arra, hogy intelligensen és együttérzően szolgáld a tanulókat.
Személyre szabott megközelítés
Csatlakozzon a tanártársak tanulási laboratóriumához. Az első háromhetes rezidencia a tapasztalt tanárokból álló csoportot egy szorosan összefüggő, együttműködő csoporttá építi, amely saját és egymás tantermi tapasztalataiból tanul. Az első év hátralévő részében egy kari tanácsadó fogja Önt mentorálni. A mentor megfigyelni fogja Önt a saját osztálytermében, és személyre szabott visszajelzést ad. Tovább szabhatja tanulási tapasztalatait, ha a négy szakterület egyikét választja: tanárképzés, többnyelvű pedagógia, menekültek és lakóhelyüket elhagyni kényszerült személyek oktatása vagy fiatal tanulók oktatása.
Ötletek, amelyeket felfedezhet
Ebben a rendkívül praktikus programban elsajátíthatja az elméletet és annak használatát. Kipróbált eszközöket használ, és saját kreativitását kihasználva új, az osztálytermében működő eszközöket fejleszthet ki. Néhány kulcsfontosságú téma, amellyel foglalkozni fog:
- A nyelv fejlődését befolyásoló személyes, pszichológiai, szociokulturális, biológiai és nyelvi tényezők
- A nyelvi és kulturális tanulás interkulturális és identitásdimenziói
- A többnyelvűség, a nyelvi és kulturális sokszínűség, valamint a többnyelvű pedagógiák
- A nyelv törvényszerűségei, jelentései és mögöttes rendszerei az angol nyelv fonológiájára, nyelvtanára és lexikonjára összpontosítva
- A „négy készség” – olvasás, írás, hallás és beszéd – tanításának alapjául szolgáló elmélet, és hogyan tervezzünk olyan tanfolyami leckéket, amelyek fejlesztik és integrálják a tanulást ezekbe a készségekbe
- A nyelvoktatás különféle megközelítései, például a Silent Way és a Community Language Learning
- Hogyan lehet integrálni a múltbeli és jelenlegi tanulási és tanítási tapasztalatokat különféle kontextusokban
- Hogyan kell megtervezni és értékelni a tantervet
Hogyan működik
Ez az innovatív, alacsony rezidenciájú MA in TESOL program gyakorló tanárok számára, SIT sikeres tapasztalati, reflektív tanulási és gyakorlati modelljét használja. Az első háromhetes rezidens időszak alatt a kohorszodhoz tartozó többi tanári szakemberrel együtt tanulhatsz, miközben a legújabb TESOL pedagógiákban és gyakorlatokban tanulsz. Az év során, amikor online végzi el a kurzusokat, új ismereteit saját osztálytermében alkalmazhatja. Egy három napos felügyelt praktikum, a kar tanácsadója lesz vi SIT a tanteremben, hogy egyénre szabott, gyakorlati mentori.
A program második évében lépj túl az osztálytermen, hogy megértsd, hogyan hathat tanításod a közösségre. Szakterületként a négy új kihívás egyikét választja – tanárképzés, többnyelvű pedagógia, menekültek és lakóhelyüket elhagyni kényszerült személyek oktatása vagy fiatal tanulók oktatása. Az előző évi munkájára építve vezetői és érdekképviseleti készségeket fejleszt.
Szakterületek
Ez a program négy szakterület közül választhat, hogy a tanulást a céljainak legjobban megfelelő módon összpontosítsa.
Válasszon egyet az alábbi haladó szemináriumok közül:
Plurilingvisztikai pedagógia
A példátlan mobilitás és sokszínűség által jellemzett világban a fejlett és fejlődő országokból származó emberek egyaránt egyre inkább új és változó szakmai, oktatási és üzleti közösségek tagjaivá válnak. Ezért szükségük van a nyelvi és kulturális különbségek közötti kommunikációhoz. Ebben a környezetben az angol kulcsszerepet játszik lingua francaként, amelyet egyesek a felhatalmazás fő eszközének, míg mások gyilkos nyelvnek tekintenek.
Fedezze fel, miben különbözik a többnyelvű pedagógia a többitől a tanulók igényeinek kielégítésében. Ezen a szemináriumon megtanulhatod, hogyan:
- Maximalizálja a tanulók szerepvállalását, miközben mérsékli az angol nyelvnek a nyelvek ökológiájára gyakorolt negatív hatását
- Értékelje a nyelvi gyakorlatokat és politikákat a nyelv mint probléma, a nyelv mint jog és a nyelv mint erőforrás szemüvegén keresztül
- Ünnepelje a különbségeket, és távolítsa el az osztálytermeket a nyelvi hierarchiától és a közösségek marginalizálódásától
- Leküzdeni az egynyelvű ideológiák által teremtett hiányokat
- Használja ki a tanárok, a diákok és a közösségek nyelvi és kulturális tudását
- Változtassa meg az értékelési rendszereket, hogy ösztönözze a nyelv többnyelvű feltárását
Tanárképzés és tanárfejlesztés
Ez a szeminárium azoknak a TESOL hallgatóknak szól, akik legalább két éves tanítási tapasztalattal rendelkeznek, és részt vettek tanárok támogatásában vagy tanácsadásában (talán anélkül, hogy erre képzettek volna), vagy akik reményeik szerint a jövőben tanárképzéssel foglalkozhatnak. A kurzus elsődleges fókusza lehet az előkészület, a tanári továbbképzés vagy a kombináció, az osztályfelépítéstől függően. A szeminárium a multikulturális és többnyelvű kontextusban zajló tanárképzésre és -képzésre fog összpontosítani, és a tanárképzéssel és a tanárképzéssel foglalkozik kulturálisan és nyelvileg összetett környezetben.
A szeminárium a következő összetevőkkel foglalkozik:
- Különféle tanári fejlesztő, tréner, oktató, mentor szerepkörök
- A pedagógusképzés fő feladatai
- A tanárok megfigyelésének különböző módjai
- Hogyan adjunk érzékenyen és hatékonyan visszajelzést
- Hogyan hozz létre és tarts fenn tanárfejlesztő csoportot az iskolában
- A tanári csoportok irányításához szükséges készségek
Kidolgoz egy szakirodalmi áttekintést, azonosítja a megoldandó problémát vagy problémát, létrehoz egy képzési tervet, amely példázza a tanárképzéssel/képzéssel kapcsolatos meggyőződését, és tervezetet készít az érdekképviselethez, beleértve a képzési/tanárképzési stratégia megvalósítását a munkahelyén.
Menekültek és lakóhelyüket elhagyni kényszerült személyek oktatása
Ahogy a lakóhelyüket elhagyni kényszerült személyek száma növekszik, a nyelvtanárok egyre inkább a kitelepítés, a hazatelepülés és a letelepedés különböző szakaszaiban lévő diákokat szolgálják ki. A tanároknak képesnek kell lenniük olyan programokat tervezni, amelyek ideiglenesen vagy véglegesen kielégítik a lakóhelyüket elhagyni kényszerült lakosság szükségleteit. A diákok gyakran többnyelvűek és multikulturálisak, és kulturális tárgyalási készségeket és közvetítést igényelnek. Ezenkívül gyakran szenvednek traumától és elszigeteltségtől. Ezek a kihívások elrejthetik a tanulók gazdag hátterét, személyes ügynökségét és tanulási forrásait.
Létrehozol egy oktatási egységet vagy képzési műhelyt, amely egy régióra vagy kontextusra összpontosít. Mivel a tanárok jelentős hidat képeznek a diákok és a tágabb társadalom és közösség között, Ön személyes érdekérvényesítési tervezetet fog kidolgozni diákjai és diákközösségei számára. Ön és csoportja a heti megosztással és a peer-to-peer tanítással hozzájárul egymás tanulásához. Ezen a szemináriumon elmélyülni fog:
- Az elmozdulás okai és tapasztalatai
- Programtípusok és tantervek (a krízisintervenciótól a letelepítésig)
- A trauma és a tanulás kapcsolata
- Bevált gyakorlatok az iskolai lemorzsolódás kitelepített közösségekben való tanítására, ideértve az írás-olvasás oktatását, az osztálytermi pszichoszociális támogatást, a lakóhelyüket elhagyni kényszerült diákoknak szóló online tanulási programokat és a diákok iskolai lemorzsolódásról a munkahelyre való áttérését
- A globális valóság az UNHCR napi menekülttájékoztatóján
- Részvételi elvek, amelyek elősegítik az optimális oktatási élményt
Azoknak a hallgatóknak, akik jelenleg nem tanítanak ebben a kontextusban, informális oktatói tevékenységet kell végezniük (online vagy saját közösségükben) a kurzus során.
Fiatal tanulók tanítása
Mivel a világ országai megkövetelik az angol nyelv oktatását az iskolákban, a tanárok összetett multikulturális és többnyelvű környezetben dolgoznak az oktatási minisztériumokkal, az iskolai adminisztrációkkal, a szülőkkel és a diákokkal, hogy meghatározzák a nyelvek megfelelő integrációját – beleértve az anyanyelvet, az angolt és más nemzetiségűeket. vagy regionális nyelvek – az iskolai oktatásban. Ebben az összefüggésben a tanároknak képesnek kell lenniük arra, hogy hatékonyan dolgozzanak az oktatás különböző filozófiai megközelítéseiben, miközben szorgalmazzák diákjaik optimális tanulását.
Ezen a szemináriumon megtanulhatja, hogyan dolgozhat a gyerekekkel az állami és magániskolákban, beleértve a kétnyelvű/többnyelvű oktatást, a tartalom nyelvi integrált tanulását (CLIL), az osztálytermi menedzsmentet, valamint a gyermekek fejlesztését és korai írástudását. Felfedezi a közösségi és iskolai partnerségek és érdekképviselet modelljeit is, így megértheti és eligazodhat a nemzeti nyelvpolitikában és a programtervezésben, hogy megfeleljen diákjai igényeinek. A szeminárium részeként szakirodalmi áttekintést ír, kidolgozza tanulmányának kontextusát és életkorát, valamint gyakorlati tanítási leckéket és tervrajzot készít az érdekképviselethez ebben a kontextusban. Hozzájárul a kohorsz többi tagjához, és tanulhat tőlük a peer-to-peer párbeszédben az olvasmányok és feladatok körül.