Cím: A vezetőség és a közigazgatás diplomája felelős
Saját cím: Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset
Rendező: Dr. Ricardo García Vegas
Kreditek: 9 ECTS
Ár: 970 euró
Modalitás: online
Időtartam: 90 óra.
Célja: magas színvonalú szakemberek (alkalmazottak / köztisztviselők), akik képesek vezetni a szervezeteket és vezető szerepet töltenek be az állami intézményekben és vállalatokban az átalakulás és a változások folyamatában, politikai / technikai és polgári elkötelezettséggel.
Információ és kapcsolat: infocursos@fogm.es

A közintézmények jelentős kihívásokkal szembesülnek, amelyek a jelenlegi társadalmak összetettségéből és dinamikájából származnak. A polgárok preferenciái egyre változatosabbak és szakosabbak. A polgárok nemcsak nagyobb mennyiségű árut és szolgáltatást igényelnek; a minőségi előírások betartását, a környezeti fenntarthatósági kritériumok elfogadását, a közpénzek hatékony befektetését, és sok esetben aktívan részt vesznek a döntéshozatali folyamatokban.

Bemutatás és célok

A közintézmények önmagukban nem képesek kezelni ezt az igények felhalmozódását. A legjobb szakpolitikai alternatívák meghatározása a nagy bizonytalansággal összefüggésben szükségszerűen magában foglalja az ismeretek és tapasztalatok megosztását más köz-, magán- és társadalmi szereplőkkel a döntéshozatalt optimalizáló modellek megvalósításával, és elősegíti a nyilvános napirendek kialakítását. összhangban áll a polgárok preferenciáival.

Ezek olyan kihívások, amelyek tesztelik a közintézmények azon képességét, hogy olyan változási folyamatokat hajtsanak végre, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy alkalmazkodjanak a környezet átalakulásához; valamint annak képessége, hogy a meglévő erőforrásokat a közös célok elérése felé irányítsa. Ezeknek a képességeknek a megerősítése a legfontosabb, hogy magasan képzett és motivált humán tőke legyen mind a közintézményekben, mind a civil társadalmi szervezetekben vagy a magánszektorban. Emberi tőke, amely felelős vezető szerepet tölt be, innovatív jövőképpel a környezet kihívásaira, a változások és a társadalom átalakulási folyamatainak végrehajtására, a nyilvános menetrend meghatározásában vagy végrehajtásában és a fenntartható szervezetek építésében és befogadó.

A vezetői és felelősségteljes menedzsment diploma célja, hogy hozzájáruljon a magas szintű szakemberek képzéséhez, a kormányzati kérdésekkel és a közpolitikák meghatározásával, hogy részt vegyenek a nyilvános menetrend meghatározásában, felelős és fenntartható gazdálkodás a közszféra és a civil társadalom szervezeteiben és intézményeiben; ez egyben a nyilvánosság és a magánszféra közötti párbeszéd és vita számára is.

Ehhez a következő konkrét célkitűzéseket javasolták:

  • Létre kell hozni egy referenciakeretet a nyilvános vezetésről, amely elméleti és módszertani eszközöket nyújt az adminisztráció előtt álló kihívások kezelésére az elkövetkező évtizedekben.
  • Analitikus, személyes és instrumentális készségek kifejlesztése a modernizáció és a tervezés stratégiai folyamatainak vezetéséhez rendkívül összetett és dinamikus szervezeti kontextusokban.
  • Adjon analitikus eszközöket a nyilvános problémák meghatározására és a társadalmi spektrum több szereplőjének közötti kölcsönhatások felmérésére.
  • Támogassa a sikeres és sikertelen tapasztalatok tanulmányozását, amelyek hozzájárulnak az innovatív kezdeményezések megvalósításához a közintézményekben.
  • Az etika és a társadalmi felelősségvállalás alapvető elméleti és gyakorlati elemeinek beépítése a fenntarthatóság alapjául a közigazgatásban és a civil társadalmi szervezetek irányításában.
  • A résztvevőknek fogalmi és módszertani eszközöket kell biztosítaniuk az állami befektetési projektek menedzsmentjében meggyőző készségek megszerzéséhez.

A vezetői és a felelős állami menedzsment diplomával a diákok várhatóan a következő általános kompetenciákat fejlesztik ki:

  • Stratégiailag nyilvános problémák elemzése és alternatívák meghatározása, amelyek megfelelnek az érvelésnek és a hatékonysági kritériumoknak.
  • A közprogramok és projektek kezelése referencia elméleti kerettel és hatékony módszertani eszközök alkalmazásával támogatott.
  • Fejlessze az interperszonális készségeket, hogy irányítsa a szervezetek tagjai erőfeszítéseit a közös célok elérésére.
  • Az ötletek és az érvelés hatékony kommunikálása.
  • A fenntartható közigazgatás építésének előmozdítása a jelenlegi nemzeti és nemzetközi szabványoknak megfelelően.
  • Az etikai elkötelezettség fenntartása az integritás, a szakmaiság és a sokféleség tiszteletben tartásának elvein.
  • Tanuljunk meg önállóan és személyre szabott módon, kihasználva az e-learning formátum által kínált előnyöket.
  • Készítsen készségeket a közszféra, a civil társadalom és a magánszektor közötti hatékony párbeszéd kialakítására, megértve az egyes szektorok motivációit. A diploma kompetencia-alapú tanulási modellen alapul. A hallgatónak központi szerepe van a tanulási tevékenységekben, és számos pedagógiai eszköz áll rendelkezésre a javasolt célkitűzések elérésének biztosítására.

program

Bevezető modul. A vezető környezetét.

Ez a bevezető modul a résztvevőket a közintézményeink előtt álló fő kihívások elemzésében fogja megtalálni. Megvizsgáljuk a témával kapcsolatos különböző elméleti megközelítéseket. Meg fogjuk vizsgálni, hogy melyek azok a főbb javaslatok az átalakulásra és az intézményi reformra, amelyeket az elkövetkező években paradigmának neveznek. Különösen utalni kell a következőkre:

  • A közigazgatás kihívásai ma.
  • Analitikai megközelítések az állami intézmények megértéséhez.
  • Az igazgatási intézmények főbb jellemzőinek elemzése.
  • Eszközök a vezető kezében, hogy támogassák a változási folyamatokat.

1. modul: A közéleti napirend építése

Ez az egység a főbb tényezők megértésére összpontosít, amelyek befolyásolják egy adott közrend kialakítását. A kurzus arra törekszik, hogy a tanulók megismerjék az alapkoncepciót a közrend elemzésében; meghatározza a kulcsfontosságú szereplőket, a releváns érdekeket és a politikai folyamatokat, amelyeket a közrend kialakításában fejlesztettek ki; és alkalmazza a folyamat-megközelítést a közrend kialakításának elemzésére. A tartalom:

  • Mi a nyilvános menetrend és hogyan kell építeni?
  • A szereplők elemzésének módszerei.
  • Az inkluzív közpolitikák és a nyilvános menetrend.
  • A nemzetközi nyilvános menetrend és annak összefüggése a helyi önkormányzatok nyilvános menetrendjével.

Modul 2. Nyilvános vezetés

A modul célja, hogy megismertesse a résztvevőket a stratégiai menedzsment koncepciójával és terjedelmével, amelyet úgy értünk, mint az intézményi kapacitást, hogy a menedzsment stratégiák révén nyilvános értéket teremtsenek. A közigazgatás összetettségét a politikai rendszer és az adminisztratív rendszer, valamint a politikai közösség közötti kapcsolat és kölcsönhatás határozza meg. A nyilvános vezetés érdekében ez azt jelenti, hogy a közintézményeknél a menedzsmentnek olyan innovatív irányítási technikákat és eszközöket kell alkalmaznia, amelyek javítják a szolgáltatásnyújtás teljesítményét, valamint az állami politikák és programok irányítását. az intézményi legitimitást. Ez a tudás összpontosít.

  • Hogyan gyakorolható a közvezetés
  • Eszközök a nyilvános döntéshozatalhoz.
  • Stratégiai tervezés
  • A közprogramok és projektek értékelése.

3. modul. Fenntartható gazdálkodás

Ebben az utolsó modulban a fenntartható gazdálkodás fogalmát egy új paradigmának szerény kezdeti megközelítésként kezelik, közelítve a fenntarthatóság fogalmához összetettségében. Mindez pedig a közigazgatás azon szemszögéből, hogy ezt a valóságot el tudja látni, és azzal a céllal, hogy a közhatalmak valóban megfeleljenek az általuk szolgáltatott állampolgárok valós igényeinek, elvárásainak és teljesítménymutatóinak. Ez kettős szempontból történik:

  • A közigazgatásnak hogyan kell előmozdítania a fenntarthatóságot különböző szempontjain a közpolitikái révén.
  • Hogyan lehet az államok politikai-adminisztratív struktúrái fenntarthatónak és fenntarthatónak lennie.

A tartalom így van kifejezve:

  • Bevezetés a fenntarthatóság fogalmába: gazdasági, társadalmi és környezeti dimenziók, valamint annak alkalmazása a közigazgatásban.
  • A fenntarthatóság mutatói és azok eredménymutatóba való felvétele.
  • A fenntarthatóság eszközei és eszközei: irányítási rendszerek, fenntarthatósági jelentések stb.
  • Fenntartható és versenyképes menedzsment és társadalmi felelősségvállalás.

Irányítási mechanizmusok és koordináció

A diplomásoknak olyan struktúrája van, amely magában foglal egy tudományos irányt, az egyes modulokért felelős tanárok és a tanár. A hozzárendelt funkciók teljesítéséhez a GOBERNA műszaki csapata támogatja a programokat.

A program iránya megfelel a diplomamutatás célkitűzéseinek, és biztosítja az egyes modulok tartalmának megfogalmazását az emelt általános és konkrét kompetenciákkal. A modulok tanárai a programban tanított témák szakemberei. Tudásuk és kiterjedt szakmai pályájuk lehetővé teszi számukra, hogy az egyes modulok kézbesítését követően irányítsák a programban tervezett képzési tevékenységeket, és értékeljék a résztvevők teljesítményét.

Végül, a tanár úgy lett megfogalmazva, mint a diákok kísérője és a modulok koordinátorainak támogatása a programban. Feladatai a következők:

  • A modulok szállítása során személyre szabottan ellenőrizze a résztvevők teljesítményét.
  • Gondoskodjon arról, hogy a diákok teljesítsék a tudományos naptárban szereplő értékelési tevékenységeket.
  • Támogassa az adminisztratív feladatok moduljainak koordinátorait és a tudományos naptárban meghatározott határidők betartását.
  • Emelje fel a program koordinátorát az akadémiai tevékenységek fejlesztése során felmerülő eseményekre.

Osztályanyag elkészítése

A klasszikus anyag elérhető lesz a virtuális osztályteremben, beleértve az osztályba tartozó tanárok előadásait is. Alapvető fontosságú, hogy a résztvevők előkészítsék a tananyagokat, külön-külön készítsenek megjegyzéseket tartalmuk értékelésével, és aktívan részt vegyenek a virtuális fórumban népszerűsített vitákban. Ez utóbbit általában értékelik.

A résztvevők tájékoztatást kapnak arról, hogyan lehet elemezni egy esettanulmányt, amely a kurzus általános információs területén letölthető.

A streaming osztályokról

A streaming órák Spanyolországban 16: 30-kor kezdődnek, és egy órával meghosszabbodnak, lehetséges, hogy a vis maior miatt bekövetkezett változások bekövetkeznek. Mindenesetre a GOBERNA csapat időben tájékoztatja a kezdeti tervezés során bekövetkezett változásokat.

Az ülések napját és időpontját az egyes modulok oktatási útmutatóiban kell megadni. Azoknak a résztvevőknek, akik jelenleg nem tudnak csatlakozni, az üléseket rögzítik, hogy azok bármikor megnézhessék őket.

A streaming végső részében a hallgatóknak lehetőségük nyílik közvetlenül megkérdezni az egyes modulok tanárait, hogy tisztázzák vagy bővítsék azokat a szempontokat, amelyeket megfelelőnek tartanak.

Értékelési rendszer

Az egyes modulok értékelési rendszerét a didaktikai útmutatók határozzák meg, és magában foglalja a tanár által javasolt tevékenységek minősítésének százalékos arányát, valamint az értékelési kritériumokat. A program átadásához elengedhetetlen a modulok jóváhagyása, és minden, az akadémiai naptárban szereplő értékelhető tevékenység elvégzése. A záróhét azoknak a résztvevőknek kell megtérülni, akik indokolt okok miatt el kellett halasztaniuk egy tevékenység fejlesztését. Fontos azonban szem előtt tartani, hogy a csoportos tevékenységek nem térnek vissza.

Az értékelés egyik kulcsfontosságú eleme a hallgatók aktív részvétele a virtuális fórumok vitájában. Ebben az értelemben célszerű, hogy rendszeresen hozzáférjenek a virtuális osztályteremhez, és megosszák álláspontjukat a többi résztvevővel és tanárral. A program koordinálása és a tutor időben tájékoztatást ad a program minden szakaszáról, a hirdetőtáblán egy heti üzenet segítségével.

A program átfogó értékelése a diákok szervezeti átalakítási projektjének kidolgozásával történik. A cél az, hogy a diákok a szervezeti környezetükben szerzett ismereteket alkalmazzák egy probléma azonosítása és az új megoldások későbbi meghatározása révén. A projektek várhatóan hatással lesznek a résztvevők szakmai fejlődésére, és alapul szolgálnak a bevált gyakorlatok jövőbeni dokumentálásához. A program vezetése értékeli a résztvevők által végzett munkát, és meghatározza, hogy elérték-e a tervezett célokat.

Program oktatási nyelve:
  • Spanyol

10 további kurzus Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset »

Utoljára frissítve Március 17, 2019
Ez a kurzus On-line
Start Date
szept. 2019
Duration
90 Óra
Részidős oktatás
Nappali
Price
970 EUR
Helyszínek szerint
Dátum szerint
Start Date
szept. 2019
Jelentkezési határidő

szept. 2019