Mester az e-kereskedelem és piactér területén – online
INESDI Business School
Kulcs információ
Campus helye
Online
Nyelvek
Spanyol
Tanulmányi formátum
Távoktatás
Időtartam
12 hónapok
Pace
Részidő
Tandíjak
EUR 7 200
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
Bevezetés
Az, hogy a vásárlási szokások megváltoztak, tény. A COVID-19 válság kezdete óta jelentősen felgyorsult a digitalizáció a fogyasztók körében. Sokan kimutatták, hogy elutasítják a tömegeket a fizikai terekben, és inkább online vásárolnak. Még azok a társadalmi csoportok is, amelyek két évvel ezelőtt – a COVID 19 előtt – óvatos, sőt vonakodó prizmából szemlélték az elektronikus kereskedelmet – olyan generációk, mint a Silent vagy a Baby Boomerek – kezdeményezték fogyasztási szokásaik átalakulását offline-ról online-ra, jelenleg az egyik A legaktívabb közönség első ízben ismeri fel az elektronikus kereskedelem bizonyos előnyeit: az azonnaliságot, a kényelmet vagy a használhatóságot többek között, amelyek a hagyományos üzletággal való együttélést megrázzák olyan szektorokban, mint a kiskereskedelem.
Az olyan országokban, mint Spanyolország, az e-kereskedelmi felhasználók száma várhatóan 25%-kal nő, és 2024-ben eléri a 35 millió felhasználót. Jelenleg a spanyol lakosság több mint 60%-a vásárol online, ebből 40%-uk okostelefonjával. Nagyon előnyös adatok a spanyolországi e-kereskedelem számára, amely az Egyesült Királysággal, az Egyesült Államokkal, Németországgal, az Egyesült Királysággal, Franciaországgal és Olaszországgal együtt azokat az országokat jelöli meg, amelyek a legjobb eredményeket értek el az elektronikus vásárlás terén.
Az e-kereskedelem demokratizálódott, és azoknak a vállalatoknak és szervezeteknek, amelyek nem alkalmazkodtak hozzá, nehéz dolguk lesz előrehaladni, ha nem fejlődnek együtt a nyilvánossággal. Az online vásárlás ezen nagyszerű ökoszisztémáján belül megjelenik egy második rész: a Piactér – a nagy ismeretlen számtalan márka digitális értékesítési stratégiájában, amelyek a világjárvány jelensége után arra kényszerültek, hogy maradjanak, és feltételezzék, hogy a Márkák értékesítési és kereskedelmi stratégiájuk – új csatornák, amelyeket fel kell fedezni a fogyasztók elégedettsége érdekében.
Ily módon a jelenlegi e-kereskedelmi stratégia nagyon egyértelmű - a márkák behatolása a saját webes e-kereskedelmi csatornájukban való működésük révén, valamint a Piactér és/vagy az e-kereskedők kiválasztása, ahol a vállalat el kívánja helyezni magát. a piac/cselekvés függvényében a követendő üzleti modell (B2C, B2B) és a márka imázsa. Így a marketingcsapatoknak és az üzletvezetésnek kéz a kézben kell járniuk – most, minden eddiginél jobban – a vállalat digitális értékesítési sikere érdekében. Ezen a ponton kell a fizikai értékesítési pont (GPV) jelenlegi vezetőinek alkalmazkodniuk a digitális csatorna funkcióihoz és változataihoz; A Trade marketing csapatok egyesítik a készségeket a hagyományos marketing területekkel, és a digitális kiskereskedelem átalakulása felé tapasztalható változások koktélján belül új figurák jelennek meg a munkafolyamatokban, például az e-kereskedelmi menedzserek szerepköre körül forognak, akik nem csak szolgáltatást nyújtani az e-kereskedelmi webtől, piactértől vagy más típusú digitális értékesítési műveletektől, például dropshippingtől függően, de az árszabályozásra, a készletkezelésre és a logisztikára szakosodni is, többek között részletes funkciókra.
titrálás
A Master in Ecommerce and Marketplace az Inesdi és a UPC egyesüléséből született.
Egyrészt az Inesdi Digital Business School egy olyan üzleti iskola, amely a digitalizáció, az innováció és a technológia területein belül kínál képzési programokat, különös tekintettel az üzleti életre gyakorolt hatásra. A tartalom folyamatos frissítése mellett, a környezet új irányzatainak megfelelően az Inesdi oktatói karral rendelkezik, amely kitűnik széles és bizonyított tapasztalatával azon a területen, ahol moduljaikat tanítják.
Másrészt a barcelonai székhelyű Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) 1971-ben alakult, és azóta Európa egyik vezető politechnikai egyeteme lett. Közintézmény a mérnöki, építészeti, tudományos és technológiai kutatások és felsőoktatás területén.
Ezért a program befejezése után a hallgatók megkapják:
- Saját cím az Inesdi Digital Business School-tól
- Az UPC által akkreditált saját diploma, ha a program végén teljesülnek az egyetemi követelmények
Belépők
Tanterv
Az Inesdi Master in Ecommerce and Marketplace 10 modulból, egyenként 5 ECTS-ből áll (125 óra teljes hallgatói munka), valamint egy 10 ECTS értékű végső mesterképzés (250 óra hallgatói munka). Mindegyik modul egy hónapig tart, és aszinkron módon zajlik, vagyis havonta egy modult teljesítenek a hallgatók.
Modul/tantárgy | ECTS |
Márkaaktiválás és online üzlet létrehozása | 5 |
Technológiai megoldások webes e-kereskedelem létrehozásához | 5 |
Piactér menedzsment | 5 |
Beszerzéskezelés, árképzés és UX vásárlás | 5 |
Performance Marketing: fizetőeszközök és az e-kereskedelem jogi vonatkozásai | 5 |
Marketing a Marketplace-en: fizetési módok és ökoszisztémája | 5 |
Analitika az e-kereskedelemben | 5 |
Dropshipping és katalógusoptimalizálás | 5 |
Ügyfélszolgálat, logisztika és szállítás menedzsment | 5 |
Hűség és a Marketing Automation integrációja | 5 |
tartalom
1. modul. Márkaaktiválás és az online üzlet létrehozása
célkitűzés
Mutassa be a tanulókat, hogy mi az elektronikus kereskedelem, hogyan épül fel az online értékesítési ökoszisztéma, és hogyan lehet egy márkát fejleszteni különböző környezetekben, amelyek magukban foglalják az internetet is, hogy elérjék a felhasználó-központú, vagy más néven felhasználó a központban. Az online áruháztól a Marketplace betöréséig, a digitális marketing használata a márkaismertség és az értékesítési siker forrásaként.
A hallgató a szolgáltatás nemzetközivé válásából fejleszti az online üzlet perspektíváját. Meg fogja érteni, hogy az e-kereskedelem létrehozása és menedzselése már nem országos és/vagy regionális megközelítésből érzékelhető, mivel az offline történik – és hogyan változott az online értékesítési pont – amellett, hogy tudjuk, mi szükséges a márka aktiválásához. Ennek érdekében a hallgató elmélyül egy márka létrehozásában a semmiből: hogyan kell egy új e-kereskedelem márka imázsát hozzáigazítani a nemzetközi közönséghez; web használhatóság webdesign révén; lehetséges fizetési módok, valamint a webes e-kereskedelemre összpontosító üzleti modell fejlesztése és a piactérre való belépés közötti kombinációk ismeretében – és hogy ez hogyan kapcsolódik az értékesítésre összpontosító digitális marketingtervhez.
tartalom
- Bevezetés a digitális környezetbe és az elektronikus kereskedelembe
- Az elektronikus kereskedelem, mint a nemzetközivé válás lehetősége
- Az értékesítési pont digitalizálása
- Üzleti modellek az elektronikus kereskedelemben: E-kereskedelem és piactér
- Fizetési módok és jogi szempontok az elektronikus kereskedelemben
- Márkaépítés: a márka online aktiválása (logó, grafikus azonosítás és grafikai nyelv)
- Értékesítési konverziós csatornák (felhasználói utazás és értékesítési marketingterv)
2. modul. Technológiai megoldások webes e-kereskedelem létrehozásához
célkitűzés
Ebben a modulban a hallgató megtanulja saját webes e-kereskedelem létrehozását a semmiből; Ehhez a Shopify e-kereskedelmi platformot veszik referenciaként, amely lehetővé teszi a hallgató számára - gyakorlati megközelítésből -, hogy a tanárral együtt megtanulják weboldaluk különböző moduljainak elkészítését, valamint az alapvető programok kezelését és szerződéskötését. folyamatok automatizálására és adatkezelésre, mint például - szerverek, cms, erp és crm. A hallgató könnyen megérti mindazokat a technológiai részeket, amelyekkel egy e-kereskedelemnek rendelkeznie kell – a tervezés és a létrehozás során; amellett, hogy megtanulják, hogyan kell napi szinten kezelni a rendelések aktiválását és kezelését, többek között az e-áruház frissítései mellett.
Gyakorlati megközelítésből, különböző „eseteket” referenciaként figyelembe véve – a hallgató megismerkedhet más e-kereskedelmi platformok ökoszisztémájával: a Woocommerce és a Prestashop.
tartalom
- Technológia az elektronikus kereskedelemben (szerver, cms, erp, crm)
- A CMS-ek és modulok típusai
- Online áruház létrehozása a Shopify platformon keresztül (ingyenes verzió)
- Egyéb figyelemre méltó e-kereskedelmi platformok (Woocommerce és Prestashop)
- UX/UI tervezés és CRO (hogyan hozzunk létre webes e-kereskedelmet az ügyfél szem előtt tartásával)
- mCommerce: Mobilalkalmazás e-kereskedelemhez
- A webes e-kereskedelem tervezése, kezelése és napi folyamata
3. modul: Marketplace Management
célkitűzés
A hallgató elhelyezkedése után – e-kereskedelem létrehozásához – nem csak a weboldal elkészítése lehetséges; A tanuló megtanul a Marketplace-en értékesíteni. Milyen tipológiák léteznek, mindegyik hogyan működik (jelenleg a legfigyelemreméltóbb) a régió, a követendő üzleti modell (B2B, B2C), valamint a különféle lehetőségek az e-kereskedelmi üzleti vertikum szerint.
Ez a modul azokat a technológiai platformokat is tanulmányozza, amelyek lehetővé teszik a nagy termékkatalógusok feltöltésének automatizálását, az ár- és ajánlatkezelést, a terméklisták automatizálását a különböző piactereken és a márka weboldalán, a gyakorlati fiók létrehozásán túl. , hogy a hallgató megértse, hogyan mélyedhet el a Marketplace világában az online értékesítési kereskedelmi stratégiáján belül, és hogyan készítsen optimalizált terméklapot. Megjegyzendő, hogy a hallgató hallgatólagosan – nem csak az Amazon csatornát –, hanem az Ebay-t és az AliExpress-t, mint az ökoszisztéma legnagyobb képviselőit tanulja meg, gyakorlati és valós példákkal.
tartalom
- Piactértípusok (igény szerinti, SAAS, felügyelt, közösségvezérelt, decentralizált)
- Piactér szektorok szerint, differenciálás és munkamódszertan
- Ingyenes fiók létrehozása az Amazonon keresztül
- A Retail Ready terméklap – az Amazonon, az Ebay-en és az AliExpressen
- SEO optimalizálás és az algoritmus kulcsai – az Amazonon, az Ebay-en és az AliExpress-en
- Az e-áruház a Marketplace-en – az Amazonon, az Ebay-en és az AliExpress-en
- Integrációs eszközök és katalógusok feltöltése a Marketplace-en (Lengow és Channable)
4. modul: Vásárláskezelés, árképzés és UX vásárlás
célkitűzés
Ebben a modulban a hallgató megismerkedhet az online üzletben folytatott kereskedelmi műveletekkel a webes e-kereskedelem függvényében, valamint a piactéren való belépéssel és tárgyalásokkal. Hasonlóképpen megismerheti a különböző digitális értékesítési csatornák létrehozásával és karbantartásával kapcsolatos különböző működési költségeket, valamint megtanulja, hogyan kell kiszámítani a végső RRP-t.
Ugyanez a modul részletesen elmagyarázza, hogyan kell dolgozni a felhasználói élményen a különböző promóciókon keresztül, valamint a márka által a kommunikációs csatornákon a felhasználónak küldött üzeneteket.
tartalom
- A beszerzésmenedzsment mint versenystratégia
- Szortiment ellenőrzés az e-kereskedelemben
- Árképzés és kereskedelmi árrés az elektronikus kereskedelemben
- Promóciók (éves naptár)
- A végső RRP kiszámítása az elektronikus kereskedelemben (költségek, levonások és promóciók)
- Vállalkozás és az e-kereskedelem állami finanszírozása
- Egy webáruház kezdőlapja és katalógusa: Kategóriák, Szűrők, Attribútumok
- A termékoldal és a kijelentkezés, mint az eladás kulcsa
5. modul: Performance Marketing: fizetőeszközök és az e-kereskedelem jogi vonatkozásai
célkitűzés
Ha a hallgató tökéletesen tudja, hogyan lépjen be a piactérre, és hogyan hozhatja létre saját webes e-kereskedelmét; Itt az ideje, hogy a hallgatót azokra az eszközökre összpontosítsa, amelyeket a digitális marketing kínál a márka értékesítési sikere érdekében a weboldalán keresztül. Ennek érdekében ez a modul elmagyarázza az e-kereskedelmi marketing területeit a keresőmotorokban, a közösségi hálózatokban, az RTB-ben és a bejövő marketingben. A tanár bemutatja az egyes csatornák által képviselt különböző diszciplínákat, mindig az e-kereskedelem szemszögéből; az elektronikus kereskedelemre specializálódott elemző, mérési és jelentéskészítő eszközök mellett.
tartalom
- A keresőoptimalizálás (SEO) és a keresőmarketing az e-kereskedelemben
- Reklám közösségi médiában, az e-kereskedelemben
- RTB és földrajzi helymeghatározási hirdetés (SSP, DSP modellek), az e-kereskedelemre és a boltba való utazásra alkalmazva
- A tartalommarketing, mint az értékesítési csatorna vonzereje (Inbound Marketing)
- Stratégiák az eladások és a CRO növelésére az e-kereskedelemben
- Metrikák és KPI-k az e-kereskedelemben
- Az e-kereskedelmi hirdetések jogi vonatkozásai
6. modul Marketplace Marketing: fizetési módok és ökoszisztémája
célkitűzés
A marketing fejlődése, és az előrelépéseken belül a Piacterek már rendelkeznek saját hirdetési rendszerekkel, ehhez ebben a modulban a hallgató megtanulja, hogy a Marketplace-stratégiájához az értékesítéshez hasonló egyéb reklámtípusok is léteznek: a keresőkben való hirdetés az Ebay-en keresztül. Reklám, AliExpress Ads és Amazon szponzorált hirdetési platformok.
Ezenkívül az Amazon DSP viselkedési megjelenítési/programozási lehetőségére is kiképzik (egyedülálló a világon, amely a 100%-os viselkedési célt profilozza); valamint megtanítja a hallgatót az Online Trade Marketing használatára – olyan online kiskereskedőkre alkalmazva, amelyek ezt lehetővé teszik (többek között Carrefour, Auchan, ECI). Mindezt gyakorlati megközelítésből. Ezen túlmenően, a hallgatók megtanulnak dolgozni speciális elemző és jelentéskészítő eszközökkel a piactereken.
tartalom
- Keresőmotor-marketing: Ebay hirdetés, AliExpress hirdetések, Amazon szponzorált hirdetések
- Display Marketing az Amazon DSP-n (domaincélzás; viselkedési adatok)
- Kiskereskedelmi hirdetések (El Corte Inglés, Carrefour, Primor, egyéb kiválasztott e-kereskedők között)
- Érdekképviselet és társult programok az eladások növelésére
7. modul: Analitika az elektronikus kereskedelemben
célkitűzés
Ebben a modulban a hallgató megtanulja a KPI-k beállítását a használt marketingcsatornáktól, a költségvetéstől és a nemzetközivé válástól függően. Amellett, hogy gyakorlati megközelítésből tanulunk a webes e-kereskedelemben és a Marketplace-en elért eredmények elemzésében – referenciaként tekintve az órán látható és ingyenes verziókkal elérhető különböző programok/eszközök.
Hasonlóképpen megtanulja, hogyan kell kiszámítani a ROAS-t az elektronikus kereskedelemben, a tanár pedig az elektronikus kereskedelemre specializálódott eredményjelentési eszközöket tanítja meg, amelyek megkönnyítik a tanulók számára az adatok megtekintését.
tartalom
- Elemzőeszközök és módszertanok az e-kereskedelmi webben (DCM-eszköz)
- Elemző eszközök és módszertanok a Marketplace-en (Sizmek eszköz)
- Web Analytics
- hőtérképek
- Hozzárendelési modellek az e-kereskedelem aktiválási csatornája szerint
- A ROAS kiszámítása az e-kereskedelmi marketingkampányokban
- A reklámkampányok jövedelmezőségének elemzése az e-kereskedelmi weben és a piactéren keresztül
- Jelentési rendszer. Eredmények értelmezése a teljesítménymarketingben. (Tölcsér eszköz)
8. modul. Dropshipping és katalógusoptimalizálás
célkitűzés
Különféle módozatok léteznek a digitális üzleti modellek megvalósítására; dropshipping – az egyik legkiemelkedőbb példa.
Ebben a modulban a hallgató megtanulja, hogyan kell létrehozni és kezelni ezt az üzleti modellt. És akkor hogyan kell dolgozni az e-kereskedelmi marketingen – üzletek létrehozására összpontosítva a keresőmotorokban (a Google Shoppingon, a Microsoft Store-on, a Yahoo Shopon keresztül); és a közösségi hálózatokon (a Facebook Shopon, a Pinterest Shopon és az Instagram Shoppingon keresztül) tárolja. Ily módon a diákok a tanárral közösen és gyakorlatias módon megtanulják szinkronizálni weboldalukat (a Shopify referenciaként használva) a közösségi hálózatokkal és a keresőmotorokkal, így erősítik e-kereskedelmi stratégiájukat más marketing alternatívákban, amelyek már használatban van. siker az ágazatban.
tartalom
- Dropshipping technikák és modellek
- Közösségi kereskedelem a Facebook Shopon, az Instagram Shoppingon, a Pinterest Shopon keresztül (katalóguskészítés és szinkronizálás)
- Kereskedelmi keresés a Google Shoppingon, a Yahoo Shopon, a Microsoft Store-on keresztül (katalógus létrehozása és szinkronizálása)
- Élő közvetítés (termékelhelyezés)
9. modul: Ügyfélszolgálat, logisztika és szállítás menedzsment
célkitűzés
A hallgatók elmagyarázzák, mi az optimális lehetőség – stratégiától függően (E-kereskedelmi web/Marketplace), milyen lehetőségek vannak a szállításkezelésre; terméktárolás, termékkészlet és visszaküldés. Ennek érdekében meghatározásra kerül, hogyan kell ezt megvalósítani, milyen szempontokat kell figyelembe venni a folyamat sikere érdekében, és hogy jelenleg melyik platform működik a legjobban – régiótól, nemzetközivé válástól, üzleti vertikumtól, terméktípustól függően.
tartalom
- Ügyfélszolgálat: válaszidő, szállítás, csomagolás, visszaküldés és jogi szempontok
- Ellátás az elektronikus kereskedelemben és a beszállítókkal való kapcsolattartásban
- Logisztika és készletkezelés a raktárban
- Szállítmányok kezelése, szállítási módok és értékesítés utáni szolgáltatások
- Az e-kereskedelem és a piactér készletkezelési modelljei
- Szállítási platformok: a szolgáltatás és az iparág nemzetközivé válásától függő lehetőségek
10. modul: Hűség és a Marketing Automatizálás integrációja
célkitűzés
Ebben a modulban a hallgató megismeri az ügyfelek lojalitását és megtartását célzó lehetséges cselekvések különböző típusait.
Hasonlóképpen gyakorlatias módon elsajátíthatja a különböző jelenlegi eszközöket, amelyek lehetővé teszik a hűségmarketing kampányok adatkezelését; Ismerni fogja a mechanizmusokat, hogy az elhagyott webkocsik ne váljanak elveszett eladásokká; és megtanulod, hogyan dolgozz a Marketplace-en keresztül a felhasználói hűségprogramokkal, amelyek pozitív visszajelzéseket eredményeznek más felhasználóktól, azzal a céllal, hogy a márka – és a termék/termékek – presztízst szerezzenek a többi potenciális fogyasztó körében.
tartalom
- Hűség, megtartás és ügyfél-élettartam (LTV)
- Ismételt vásárlások népszerűsítése a Marketing Automation (Selligent Tool) segítségével
- Hűségprogramok a Marketplace-en (Vine Program)
- E-mail marketing stratégia és adatbázis-szegmentálás (CRM)
- A bevásárlókosár optimalizálása a webes e-kereskedelemben (Frizbit Tool)
TFM
A hallgatóknak be kell mutatniuk és meg kell védeniük egy elektronikus kereskedelmi projektből álló mesterképzési projektet a programigazgatóból és a kar tagjaiból, valamint az akadémiai oktatóból álló bíróság előtt.
A munka csoportokban történik, amelyek minimum 4, maximum 5 főből állnak. Minden csoporthoz kijelölnek egy, a karhoz tartozó oktatót, aki a projekt megfelelő előrehaladásának biztosításáért, a korrepetálásért és a folyamatos visszacsatolásért lesz felelős.
A projekt lebonyolításához a kurzus során egy sor leszállítást kell bemutatni, amelyeket az általa megjelölt időpontokban elküldenek a tutornak, és amelyeket kijavítanak és visszaküldenek azokkal a hozzájárulásokkal, amelyeket szükségesnek tart a tanfolyam megfelelő előrehaladásához. projekt..
Az e szakasz osztályzatának és a cím megszerzésének elengedhetetlen feltétele, hogy a csoport összes tanulója bemutatja és megvédje a záróprojektet a bíróság előtt, mivel a projekt teljesítése kötelező. A bemutatóra a kurzus befejezése után kerül sor, a következő 4 hétben, az időpont a tanfolyam elején lesz rögzítve, és nem kerül áthelyezésre (kivéve vis maior miatt).
Karrierlehetőségek
A program befejezése után a hallgatókat egyedi karrierprofillal látják el, amely felkészíti őket az alábbi pozíciókra:
- E-kereskedelmi igazgató
- E-kereskedelem menedzser
- E-kereskedelmi asszisztens
- E-kereskedelmi üzlettulajdonos
- Marketplace Manager
- Piactér asszisztens
- Kereskedelmi Marketing Menedzser Online
- GPV (point of sale manager) online
- Teljesítmény marketing menedzser
- Teljesítménymarketing asszisztens
- Elektronikus kereskedelem szakértője