Mester Mester Digitális Bölcsészettudomány
Växjö, Svédország
IDŐTARTAM
2 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Kérje a legkorábbi kezdési időpontot
TANDÍJ
SEK 268 900 *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Távoktatás
* tandíj az EU/EGS-en/Svájcon kívüli hallgatók számára: összesen 268 900 SEK a programra vonatkozóan
Diákfoglalkozás
Az új országba költözés, a tanulmányok megkezdése és az új élet nagy lépés. Szerencsére diákjaink már átestek a folyamaton! Ezért szeretnének meghívni egy hallgatói webináriumra.
Bevezetés
Érdekli a kulturális örökség, valamint a digitalizáció? A digitális emberiség egy interdiszciplináris tanulmányi terület, amely hidat képvisel a művészetek és a bölcsészet között az információs technológia felé. Ez az egyetemen túlmutat, főként a kulturális örökség szektorával való együttműködés révén.
Ez a kétéves digitális humán tudományok mesterképzése alkalmas arra, hogy a technológiával együttműködve kreatív megoldásokat találhasson a humán tudományok alkalmazási területein a kulturális örökség intézményeiben, állami ügynökségekben, nemzetközi szervezetekben és magáncégekben.
Fokozat
Mesterképzés (120 kredit). A fő tanulmányi terület: Digitális humán tudományok
Ez a Linné Egyetem
A Linnaeus Egyetem egy modern, nemzetközi egyetem Svédország délkeleti részén. Két természetkedvelő városban vagyunk, az egyik a Balti-tenger mellett, a másik pedig tavakkal körülvéve, Európa legzöldebb városában. További tények a Linnaeus Egyetemről:
- 2010-ben alapították a Kalmar Egyetem és a Växjö Egyetem egyesülésével;
- Található Kalmarban és Växjőben;
- 44 000 beiratkozott hallgató;
- 2200 beiratkozott nemzetközi diák;
- a 6. legnagyobb egyetem Svédországban a hallgatók számát tekintve;
- 780 partneregyetem több mint 80 országban;
- 100 fokos programok az első ciklus szintjén, ebből 8 angol nyelven oktat;
- Második ciklusban 80 fokos programok, ebből 35 angol nyelvű oktatás.
Växjö
A városközponttól nagyjából 15 perc kerékpárútra található a Linnaeus Egyetem kampusza. Olyan, mint egy kis társaság, egyetemmel, diákszállásokkal és diákélettel. Itt egy kreatív tudásalapú környezet részévé válhatsz.
Mit fog találkozni egy kiránduláson Växjöben - az ellentétek városában? Jó éttermeket, ünnepelt jégkorongcsapatot és hangulatos kávézókat talál, ahol élvezheti a vörösáfonyás tejeskávét. Växjőben a gyönyörű természet mindig a sarkon van; a várost tavak és erdők veszik körül. A diákok kedvelik a belváros és az egyetemen folyó aktív hallgatói élet kombinációját. A jövő álma itt kezdődik!
A digitális humán tudományok olyan interdiszciplináris tudományterület, amely hidat képez a művészetek és a humán tudományok, valamint az informatika között. Az akadémiai szférán is túlmutat, főként a kulturális örökséggel való együttműködés révén. Ez a kétéves mesterképzés a digitális humán tudományok területén olyan személyek számára alkalmas, akik a technológiával együttműködve kreatív megoldásokat szeretnének kidolgozni a humán tudományok számos alkalmazási területén a kulturális örökséggel foglalkozó intézményekben, közintézményekben, nemzetközi szervezetekben és magánvállalatoknál. A program célja, hogy általános képességet alakítson ki a digitális módszerek megértéséhez és alkalmazásához, valamint alkalmazások és gyakorlati megoldások létrehozásához a munkahelyeken, interdiszciplináris megközelítésekhez és ágazatközi együttműködéshez folyamodva. Ez a digitális humán tudományok program szorosan kapcsolódik a Linnaeus Egyetem kutatásaihoz, a Digitális Humán Tudományok Kezdeményezéséhez, valamint az intézethez, amely az iSchools szervezeten keresztül számos nemzetközi egyetemmel áll kapcsolatban.
Karrierlehetőségek
A program felkészíti Önt a köz- és a magánszektorbeli állásokra. Leendő munkahelye lehet egy múzeum, könyvtár, archívum vagy a közszféra más részei, ahol a kultúra, a művészetek és a kulturális örökség digitalizálásával foglalkozhat. Dolgozhat olyan cégeknél is, amelyek ezeket az intézményeket szoftverekkel, például útmutató alkalmazásokkal látják el. Ezenkívül a Master of Arts fokozat a doktori tanulmányok alapja.
Tanterv
A program célja a digitális módszerek megértésének és alkalmazásának általános képességének kialakítása. Azt is megtanulja, hogyan hozhat létre alkalmazásokat és találhat gyakorlati megoldásokat a munkahelyeken interdiszciplináris megközelítések és ágazatok közötti együttműködés segítségével.
Ez a digitális bölcsészettudományi mesterképzés szorosan kapcsolódik a Linnaeus University kutatásaihoz, annak Digital Humanities Initiative-hoz, valamint az intézethez, amely az iSchools szervezeten keresztül számos nemzetközi egyetemhez kapcsolódik.
Egy éves mester
Lehetőség van a program egy év elteltével történő véglegesítésére (60 kredit) úgy, hogy a 2. félév során egy 15 kredites mesterképzést írnak.
A képzés egy évfolyamát teljesítő és a mesterképzés (60 kredit) követelményeit teljesítő hallgatók a következő fokozatot szerezhetik meg: Bölcsészettudományi mester, fő képzési terület: Digitális bölcsészet.
Távoktatás
Minden tanítás egy tanulási platformon zajlik, és az anyagok éjjel-nappal rendelkezésre állnak, nagy rugalmasságot biztosítva a diákok számára. Az egyetemen nincs kötelező összejövetel.
program áttekintés
1. félév: Bevezetést és mélyreható tanulmányokat biztosít a digitális bölcsészettudományok, a kritikai elmélet és a digitális átalakulás, valamint a humán tudományok digitális kutatási módszereibe.
2. szemeszter: Bevezetést ad a kulturális örökség digitalizálásával kapcsolatos bonyolultságokhoz, beleértve az etikával, politikával és a digitális világ politikájával kapcsolatos kérdéseket, valamint a kulturális örökséggel és más humántudományi kutatási adatokkal való interakciós technológiákat, valamint az adatok összekapcsolását a Szemantikus Web.
3. félév: Választható kurzusokat kínálnak, amelyek közül a hallgató a programtanácsadókkal egyeztetve választ egy olyan diplomát, amely koherens egészet tartalmaz egy választott témában (pl. Digitális humán és könyvtár- és információtudomány, digitális bölcsészet és történelem, digitális Humán tudományok és digitális transzformáció, Digitális humán tudományok és adatintenzív módszerek stb.).
Ezt a témát a záródolgozat témájához is igazítani kell.
4. szemeszter: 30 ECTS kredites diplomaterv. A hallgatók felelősek azért, hogy a programban részt vevő tanárokkal egyeztetve intézményt vagy magánvállalkozást találjanak a diplomamunka elkészítéséhez, bárhol a világon. A munkahelyre és visszautazás költségeit a hallgató állja.
Kötelező és választható kurzusok
Az első négy kurzus alkotja az első félévi tananyagot.
1. év
- Bevezetés a digitális bölcsészettudományba, 7,5 kredit
- Digitális bölcsészettudományi kutatási módszerek, 7,5 kredit
- Kritikai elmélet és digitális transzformáció, 7,5 kredit
- Programozás digitális bölcsészettudományoknak, 7,5 kredit
- Interaktív technológiák digitális bölcsészettudományok számára, 7,5 kredit
- Kulturális örökség digitalizálása, 7,5 kredit
Az első hat kurzus után az egyéves mesterképzést (60 kreditet) felvevő hallgatónak fel kell vennie a
- Digitális bölcsészettudományi képzés – első éves mesterfokozat, 15 kredit
Annak a hallgatónak, aki a kétéves mesterképzést választja (120 kredit), a következő két kurzust kell elvégeznie:
- Kapcsolt adatok és információs struktúrák, 7,5 kredit
- Információs etika, politika és politika a digitális világban, 7,5 kredit
2. év
Választható tárgyak (30 kredit) + mesterdolgozat (30 kredit)
A DH mesterképzésben részt vevő hallgatók számára helyet biztosító szabadon választható tárgyak:
- Premodern szövegek szerkesztése és átírása: digitális eszközök, módszerek és források (7,5 kredit) (a Lundi Egyetemmel)
- Digitális adathordozók, mintavételi és elemzési módszerek, 7,5 kredit
- Digitális történelem, 7,5 kredit
- Digitális régészet, 7,5 kredit
- Film, archívum és digitális kultúra, 7,5 kredit
- Film mint kutatási eszköz, 7,5 kredit
- Információk megjelenítése a gyakorlatban, 5 kredit
- Kézzelfogható felhasználói felületek, 7,5 kredit
- Hálózati társadalom és internetes kultúrák, 7,5 kredit
A szabadon választható tárgyak listája folyamatosan frissül.
Távolság
A távoktatás tanulása más lehetőségeket kínál, mint az egyetemi oktatás. Ez azt jelenti, hogy nagyrészt saját maga tervezheti meg tanulmányait, mind időben, mind helyen.
Ne feledje azonban, hogy a legtöbb távoktatás a hétköznapokon számos kötelező digitális előadást és digitális szemináriumot tartalmaz. Egyes távoktatások kötelező összejöveteleket is tartalmaznak, amelyekhez Växjöbe vagy Kalmarba kell utaznia.
Számos különböző módon lehet távhallgató, a közös nevező az, hogy tanulmányi munkájának nagy részét a weben végzik. A tanárral és diáktársaival egy tanulási platformon keresztül kommunikál, ahol vitafórumok, csoportmunkák, rögzített előadások vagy videomegbeszélések webkamerát használnak.