Keystone logo
Charles University Faculty of Education

Charles University Faculty of Education

Charles University Faculty of Education

Bevezetés

A Pedagógiai Kar egyike annak a tizenhét karnak, amely a prágai Károly Egyetem égisze alatt működik. Elsődleges célja a tanárok és más pedagógus személyzet képzése minden típusú iskola és iskolarendszer számára, különböző tanulmányi szinteken (Bachelors és Masters) és formákban. Míg a Károly Egyetemen további öt kar is hivatalosan képesített a tanárok képzésére, a Pedagógiai Kar egyedülállóvá teszi oktatási fókuszának kiterjedtségét és összetettségét. A Kar egyetemi szintű elő- és továbbképző tanárképzést biztosít a következő területeken: bölcsészettudományok, társadalomtudományok, művészetoktatás, testnevelés, matematika és természettudományok.

A Kar jelenleg körülbelül 4200 hallgatót képez BA és MA képzési programokban, valamint közel 10 000 hallgató tanít a kombinált tanulmányi formák széles skáláján, főként a professzionális tanárfejlesztés részeként.

A Kar nyitva van a tandíjat fizető külföldi hallgatók számára is, akik beiratkozhatnak az angol nyelven tanított programokra. A Kar részt vesz a nemzetközi Erasmus Mundus programban, melynek célja a hallgatói és tanári mobilitás elősegítése.

BA és MA tanulmányi programok

2006 -ban a kar elfogadta az ECTS kreditrendszert, amelyet minden uniós országban elismertek, és ezáltal lehetővé teszi a diákok könnyebb mobilitását az EU -n belül.

A Pedagógiai Kar hallgatója jellemzően két tantárgy kombinációját tanulja.

Bachelor tanulmányi programok

A 3 éves BA tanulmányi program célja, hogy a hallgatók lényeges ismereteket adhassanak a két kiválasztott tantárgyból, de nem minősül tanári diplomának-a BA végzősök hivatalosan nem rendelkeznek tanári képesítéssel. Éppen ezért a programon belül felkínált kötelező és választható kurzusok szerkezetét úgy alakították ki, hogy a választott tantárgyak szakmai tudását építsék fel, ne pedig a hallgatók oktatási készségeit és tanítási kompetenciáit. A BA tanterv tehát csak néhány tanfolyamot tartalmaz a pedagógiai és pszichológiai tudományokból. A tananyag azonban tartalmaz egy kötelező motivációs tanítási gyakorlatot is, amely segít a diákoknak eldönteni, hogy folytatni kívánják-e a MA-t követő tanulmányokat, hogy megszerezzék a tanári diplomát.

Mesterképzési programok

A 2 éves nyomon követési MA program végzősei jelentős szakértelemre tettek szert az általuk választott két alaptárgy által lefedett szakmai területen, és emellett fejlesztették pedagógiai, pszichológiai és didaktikai kompetenciáikat, kulcsfontosságú minden tanári hivatás számára. Így a kötelező és választható kurzusokon kívül, amelyek a hallgatók szakmai tudásának megszilárdítását célozzák, az MA tanterve kifejezetten személyre szabott didaktikai kurzusokat és egy teljes körű hallgatói tanítási gyakorlatot is tartalmaz, amelyek mindegyike szerves és összekapcsolt rendszerbe van integrálva. Az utólagos MA tanulmányok végzőse teljes képesítéssel rendelkezik a felsőfokú általános és középiskolákban való oktatáshoz.

Történelem

A prágai Károly Egyetem Pedagógiai Karát 1946 novemberében alapították, Csehszlovákia független államának helyreállítása után meghozandó első elnöki rendeletek egyike, valamint az újonnan elfogadott törvény alapján. az összes egyetem oktatási karán. Ez volt a csúcspontja annak a tartós erőfeszítésnek, amely az egyetemi oktatás biztosítását szolgálja a tanárok számára minden szinten, alap- és középiskolában egyaránt. A Károly Egyetem Pedagógiai Karát hivatalosan 1946. november 15 -én nyitották meg a prágai Rudolfinumban (A művészek háza), és az ünnepi megnyitón részt vett a cseh elnök, Dr. Edvard Beneš.

Az 1953 -as iskolareformnak azonban sikerült felszámolnia az összes cseh oktatási karot. Az újonnan létrehozott intézményt az általános tantárgyak tanárainak képzésére A Pedagógiai Egyetem - A Felső Pedagógiai Iskola nevezték el.

A cseh oktatási rendszer újabb reformja (1959 -ben végrehajtva) prágai és Brandýs nad Labem pedagógiai intézeteket hozott létre, amelyeket általános tanárok képzésére terveztek, míg a leendő középiskolai tanároknak az egyetemi karokon kellett tanulniuk alaptárgyaikat, A cseh oktatási karokat csak 1964-ben hozták létre. Érdemes megemlíteni, hogy a művészet, a zene és a testnevelés középiskolai tanárait kezdetben más megfelelő Károly Egyetemi karon képezték ki, miközben néhány pedagógiai és pszichológiai tanfolyamok a Pedagógiai Karon.

A hetvenes évek közepén egyesült és összevonták az általános és középiskolai tanárok képzési hálózatait, és meghosszabbították a megfelelő tanulmányi időt 5 évre. Ezek meglehetősen boldogtalan idők voltak, mivel sok tanszéket felszámoltak vagy különféle egyetemi karokhoz csatoltak.

A Kar fennállásának 50 éve alatt számos figyelemre méltó szakértő tanított a soraiban, például Cyril Bouda, V. Hrabal, J. Charvát, Otakar Chlup, L. Kopeckij, J. Plavec, V. Tardy és F. Vodička, hogy csak néhányat említsek.

Helyszínek

  • Prague

    Pedagogická fakulta UK v Praze Street: Magdalény Rettigové 4 , 116 39, Prague

    Kérdések