Keystone logo
Linköping University MA a felnőttkori tanulás és a globális változás
Linköping University

MA a felnőttkori tanulás és a globális változás

Linköping, Svédország

4 Semesters

Angol

Részidő

15 Jan 2025

Aug 2025

SEK 94 600 *

Távoktatás

* csak az EU-n, EGT-n és Svájcon kívüli hallgatók számára

Bevezetés

  • Kezdés: 2021. augusztus
  • Tanulási hely: Távolság
  • Szint: második ciklus

A világ minden táján a kormányok arra buzdítják a polgárokat, hogy képezzék és oktatják magukat annak érdekében, hogy versenyképesek maradjanak a kapcsolódó világban. A globalizációval kapcsolatos kritikus diskurzusok megkívánják a tanulás képességét olyan helyzetekben, amelyek hatalmas kulturális és földrajzi megosztottságot fednek fel. Programunk azoknak szól, akik szeretnék megérteni a felnőttkori tanulást a globális változás keretein belül, egyedülálló digitális tanulási formátumban, amely nemzetközi elismerést nyert.

Online tanulás és diplomamunka

Ez a mester program javítja a hallgatók képességét a globalizálódó világban történő munkavégzésre és a globalizáció hagyományos perspektíváinak kihívására. Programunk egyenlő együttműködés a kanadai és a dél-afrikai egyetemekkel. Az összes kurzus tevékenységet egy digitális tanulási platformon hajtják végre, ahol a partner egyetemek hallgatóival együtt tanulnak globális osztályban, így a program valóban nemzetközi lesz. A tanfolyamok olyan témákat tartalmaznak, mint például a globális tanulásban való elhelyezkedés, felnőttkori tanulás: kontextus és perspektívak, globális / helyi tanulás és a kutatás megértése.

Pályakezdőink képesek megtanulni és tanítani globálisan, alkalmazni a globális összekötő technológiákat, megérteni a tudásalapú társadalmakat és azok tanulási következményeit, megérteni a globalizációs diskurzusokat, fejleszteni a kulturális érzékenységet és érzékenységet, valamint egyenlő kilátásokat alakíthatnak ki a tanuláshoz és a saját szakmai gyakorlataik megújításához. Folytathatják tudományos pályafutását további projektekben.

A program elnyerte a 2005. évi tanterv-innovációs díjat, amelyet az Amerikai Felnőttképzési és Folytatóképzési Szövetség Felnőttképzési Tanszékének Bizottsága ítél oda, valamint az e-learning kiválósági díját (2015) az e-learningről szóló 14. európai konferencián, Hertfordshire University, Egyesült Királyság.

A kiválasztás tudományos fokozaton és szándéknyilatkozaton alapul. A pályázónak be kell nyújtania egy angol nyelven írt szándéknyilatkozatot, amely ismerteti, miért akarják tanulmányozni ezt a programot (kb. 1000 szó). A levélnek tartalmaznia kell a főiskolai tanulmány / projekt összefoglalóját, valamint a felnőttkori tanulás szempontjából releváns tudományos tanulmányok és munkatapasztalatok leírását.

Tanmenet

Ez a program célja, hogy javítsa a szakemberek képességét a globalizálódó világban való munkavégzésre és a globalizáció hagyományos perspektíváinak kihívására. Ezt a globalizáció, valamint a reflektív és stratégiai gyakorlat kritikai perspektívájának kidolgozásával fogja megtenni. A program jellemző tulajdonsága a dialektika a hallgatók személyes tapasztalata és a program fogalmi erőforrásai között. Ez azt jelenti, hogy a perspektíva és az elméletek halmaza, beleértve számos olyan területet, beleértve a felnőttképzést is, amellyel a hallgatók kapcsolatba kerülnek.

Van egy kialakulóban lévő gyakorlati terület, amely globális jelenséget érint; a gyakorló szakemberek tanulási dimenziója és az, hogy a szakemberek hogyan viselkednek és felépítik a különféle kontextusukat. A gyakorlók e változatos csoportja új kihívásokkal néz szembe, amelyek a gazdaság, a társadalom és a kultúra gyorsuló globalizációját kísérik. A globalizáció hatása leírható a gazdasági elmozdulások, a kommunikáció és a hálózatépítés új formái, az új technológiák felhasználása, a különbségek átlépése stb. Terén. Ezek a kihívások magukban foglalják a nagyobb hatékonyság és termelékenység iránti igényeket, valamint a továbbfejlesztés összetettségét. társadalmi igazságosság és méltányosság.

A tanulás összefüggései a globalizáció hatására megváltoznak, és a különféle területek gyakorlói szembesülnek ennek következményeivel. A tanulási dimenzió fontos szerepet játszik sok szakember számára. Az instabilitás és a változás jellegzetes lesz, és ösztönözni fogja új perspektívák keresését az ismeretlennel való megbirkózás érdekében. A szükséges készségek és tulajdonságok hálózati készségek, más kultúrákkal való emberekkel való együttműködés képessége. Egy másik dimenzió a távolról történő munka, az új kommunikációs formák kezelése és a virtuális közösségek előmozdítása.

A felnőttek sokféle szakterületen tanulnak sokféle gyakorlati területen; humánerőforrás-fejlesztés, egészségügyi oktatás, közösségi alapú felnőttképzés, szakképzés, alapfokú oktatás stb. A gyakorló szakemberek szintén különféle szerepeket töltenek be: tanárok, adminisztrátorok, politikai döntéshozók, szervezeti tanulás elősegítői stb. Más szakemberek, például vezetők, ügyvédek és mérnökök szintén tanulási dimenzióval rendelkeznek munkájuk során. Mindennapi gyakorlataik során tanulnak és tanítanak, gyakran informálisan és véletlenül.

Célja

A cél magas színvonalú felnőttkori tanulmányi diplomát nyújt, amely mind tartalmában, mind folyamatában betekintést nyújt a hallgatókba a globalizáció és a kultúrák közötti együttműködés terén. A programnak javítania kell a különféle kontextusok megértését, és biztosítania kell a különféle tanulmányi módokban való munkavégzés tapasztalatait.

Cél

Tudás és megértés

  • ösztönözni kell a felnőttkori tanulás különbségeinek és különbségeinek megértését.
  • megérteni a tudásalapú társadalmakat és a tanulás következményeit.
  • a globalizációs diskurzusok megértésének fejlesztése.
  • értékelni kell a jelenlegi fejlemények történelmi összefüggéseit, és összekapcsolni ezeket a saját gyakorlati helyszíneikkel.
  • kihívást jelent az ortodoxiakat a felnőttkori tanulás elméletében és gyakorlatában.

Készségek és képességek

  • megtanulni használni a tanítási és tanulási technológiákat világszerte.
  • megtanulni, hogyan lehet megtanulni és működni globálisan.

Értékek és hozzáállás

  • kulturális érzékenység és érzékenység fejlesztése.
  • alkalmazkodni kell a sokoldalú méltányossági perspektívához a tanulás minden kérdésében.
  • részt venni a saját szakmai gyakorlatának átalakításában.
  • kapcsolattartási hálózatok létrehozása az országok között, és a felnőttkori tanulást végző szakemberek globális közösségének létrehozásának elősegítése.

Karrierlehetőségek

Az utolsó vizsga után elméleti ismeretekkel fog rendelkezni a globalizációról és annak hatásáról a különböző helyszíneken. Erre az ismeretre van szükség, ha különféle formális és informális felnőttképzési szervezetekben dolgozik.

A program végzősei képesek lesznek: globálisan tanulni és tanítani, globális összekötő technológiákat alkalmazni, megérteni a tudásalapú társadalmakat és azok tanulásra gyakorolt következményeit, megérteni a globalizációs diskurzusokat, fejleszteni a kulturális érzékenységet és érzékenységet, valamint kialakítani az esélyegyenlőség szempontját a tanuláshoz és az átformáláshoz saját szakmai gyakorlataikat.

A hallgatók további projektekben folytathatják tudományos pályafutásukat is.

Belépési követelmények

Alapképzés, egyenértékű svéd Kandidatexamennel, oktatásban, felnőttkori tanulásban vagy más, a felnőttképzés területén releváns tárgyban.

vagy

Bachelor diploma, egyenértékű egy svéd Kandidatexamennel, és további felnőttkori tanulmányok szempontjából releváns tudományos tanulmányok

vagy

Bachelor diploma, amely egyenértékű egy svéd kandidátusi diákkal, és további, dokumentált munkatapasztalat legalább három évvel a felnőttoktatásban.

Angol, amely megfelel a svéd felső középfokú oktatásban elért angol nyelvnek (angol B / angol 6).

Belépők

Tanterv

Ösztöndíjak és finanszírozás

Program tandíj

Karrierlehetőségek

Tanulói beszámolók

Az Iskoláról

Kérdések