Mester Mester Digitális Bölcsészettudomány
Linnaeus University
Kulcs információ
Campus helye
Växjö, Svédország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Távoktatás
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
SEK 268 900 *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
03 Sep 2024
* tandíj az EU / EES / Svájcon kívüli hallgatók számára: 272 700 SEK
Diákfoglalkozás
Az új országba költözés, a tanulmányok megkezdése és az új élet nagy lépés. Szerencsére diákjaink már átestek a folyamaton! Ezért szeretnének meghívni egy hallgatói webináriumra.
Bevezetés
Érdekli a kulturális örökség, valamint a digitalizáció? A digitális emberiség egy interdiszciplináris tanulmányi terület, amely hidat képvisel a művészetek és a bölcsészet között az információs technológia felé. Ez az egyetemen túlmutat, főként a kulturális örökség szektorával való együttműködés révén.
Ez a kétéves digitális humán tudományok mesterképzése alkalmas arra, hogy a technológiával együttműködve kreatív megoldásokat találhasson a humán tudományok alkalmazási területein a kulturális örökség intézményeiben, állami ügynökségekben, nemzetközi szervezetekben és magáncégekben.
A program célja a digitális módszerek megértésének és alkalmazásának általános képességének kiépítése. Megtudhatja azt is, hogyan hozhat létre alkalmazásokat és hogyan találhat gyakorlati megoldásokat a munkahelyeken az interdiszciplináris megközelítések és az ágazatok közötti együttműködés segítségével.
Ez a digitális humán tudományok mesterképzése szorosan kapcsolódik a Linnaeus University kutatásához, annak Digitális Humán Tudomány Kezdeményezéséhez, valamint az intézethez, amely az iSchools szervezeten keresztül számos nemzetközi egyetemhez kapcsolódik.
Ez a Linnaeus University
Linnaeus University egy modern, nemzetközi egyetem, amelyet Carl Linnaeusról - egy világhírű svéd tudósról - neveztek el, aki a Småland régióban született, ahol az egyetem található. További tények a Linnaeus University :
- 2010-ben alakult a Kalmar Egyetem és a Växjö Egyetem egyesülésével;
- Található Kalmarban és Växjőben;
- 44 000 beiratkozott hallgató;
- 2000 beiratkozott külföldi hallgató;
- Svédország 6. legnagyobb egyeteme a hallgatók számát tekintve;
- 780 partneregyetem több mint 80 országban;
- 100 fokos programok az első ciklus szintjén, ebből 8 angol nyelven oktat;
- 80 fokos programok második ciklusú szinten, közülük 35 angol nyelven oktatott.
Karrier
A program felkészíti Önt a köz- és a magánszféra munkahelyeire. Leendő munkahelyed egy múzeumban, könyvtárban, archívumban és a közszféra egyéb részeiben lehet, ahol a kultúra, a művészetek és a kulturális örökség digitalizálásával dolgozhatsz. Dolgozhat olyan vállalatoknál is, amelyek szoftvereket nyújtanak ezeknek az intézményeknek, például útmutató-alkalmazásokat. Ezenkívül a bölcsészdiploma megalapozza a doktori tanulmányokat.
Fokozat
Master of Arts (120 kredit)
Fő tanulmányi terület: Digitális humán tudományok
Egyéves mester
Lehetőség van a program befejezésére egy év után (60 kredit fokozat), ha úgy dönt, hogy a 2. félév során 15 kredit mesterképzést ír.
Azok a hallgatók, akik befejezték a program egy évét, és megfelelnek a mesterképzés követelményeinek (60 kredit), a következő diplomát szerezhetik: Bölcsészettudományi alapképzés, fő tanulmányi terület: Digitális humán tudományok.
Távoktatás
Minden tanítás tanulási platformon zajlik, és az anyag éjjel-nappal elérhető, nagy rugalmasságot kínálva a hallgatók számára. Az egyetemen nincs kötelező összejövetel.
program áttekintés
1. szemeszter: Bevezetést nyújt a digitális humán tudományok, a kritikai elmélet és a digitális átalakulás, valamint a humán tudományok digitális kutatási módszereinek alapos tanulmányozásához.
2. szemeszter: Bevezetés a kulturális örökség digitalizálásával kapcsolatos bonyolultságokba, ideértve az etikával, a politikával és a digitális világ politikáival kapcsolatos kérdéseket, valamint a kulturális örökséggel és más humán tudományokkal kapcsolatos kutatási adatokkal való kölcsönhatás technológiáit, valamint az adatok összekapcsolását a szemantikus web.
3. szemeszter: Választható kurzusokat kínálnak, amelyekből a hallgató a program tanácsadóival egyeztetve választja annak érdekében, hogy olyan fokozatot szerezzen, amely koherens egészgel rendelkezik a választott témában (pl. Digitális humán tudományok és könyvtári és informatikai tudományok, digitális humán tudományok és történelem, digitális humán tudományok és digitális átalakulás, digitális humán tudományok és adatigényes módszerek stb.).
Ezt a témát össze kell hangolni a dolgozat témájával.
4. szemeszter: 30 ECTS kredit fokozatú projekt. A hallgatók felelősek az intézmény vagy a magánvállalkozások megtalálásáért a záró dolgozat projektjéhez, bárhol a világon, a program oktatóival konzultálva. A munkahelyre és a munkahelyre történő utazás esetleges költségeit a hallgató fizeti.
Kötelező és választható tanfolyamok
Az első négy tanfolyam alkotja az első félév tantervét.
1. év
- Bevezetés a digitális humán tudományokba, 7,5 kredit
- Digitális humán tudományok kutatási módszerei, 7,5 kredit
- Kritikai elmélet és digitális átalakulás, 7,5 kredit
- Programozás a digitális humán tudományok számára, 7,5 kredit
- Interaktív technológiák a digitális humán tudományok számára, 7,5 kredit
- A kulturális örökség digitalizálása, 7,5 kredit
Az első hat tanfolyam után az egyéves mesterképzést (60 kredit) megszerző hallgatónak meg kell tennie a
- Diploma projekt a digitális bölcsészettudományban - elsőéves mesterképzés, 15 kredit
A kétéves mesterképzés megszerzését választó hallgatónak (120 kredit) a következő két tanfolyamot kell elvégeznie:
- Összekapcsolt adat- és információs struktúrák, 7,5 kredit
- Információs etika, politika és politikák a digitális világban, 7,5 kredit
2. év
Választható (30 kredit) + mesterképzés (30 kredit)
A DH mesterképzésben részt vevő hallgatók számára a következő lehetőségek állnak rendelkezésre:
- Premodern szövegek szerkesztése és átírása: digitális eszközök, módszerek és források (7,5 kredit) (a Lundi Egyetemmel)
- Digitális média és a mintavétel és elemzés módszerei, 7,5 kredit
- Digitális történelem, 7,5 kredit
- Digitális régészet, 7,5 kredit
- Film, archív és digitális kultúra, 7,5 kredit
- A film mint kutatási eszköz, 7,5 kredit
- Információmegjelenítés a gyakorlatban, 5 kredit
- Kézzelfogható felhasználói felületek, 7,5 kredit
- Hálózati társadalom és internetes kultúrák, 7,5 kredit
A választható anyagok listáját folyamatosan frissítik.
Távolság
A távoktatás tanulmányozása más lehetőségeket kínál, mint az egyetemi oktatás. Ez azt jelenti, hogy nagyrészt önállóan is megtervezheti tanulmányait, mind időben, mind helyben.
Ne feledje azonban, hogy a legtöbb távoktatás számos kötelező digitális előadást és digitális szemináriumot tartalmaz hétköznapokon. Néhány távoktatás magában foglalja a kötelező találkozókat is, amelyekre Växjöbe vagy Kalmarba kell utaznia.
Számos különböző módon lehet távoktató lenni, közös nevező, hogy tanulmányi munkájának nagy részét az interneten végzik. Webkamera segítségével beszélgetési fórumokkal, csoportmunkával, rögzített előadásokkal vagy videotalálkozókkal kommunikál a tanárral és a diáktársaival egy tanulási platform segítségével.
Belépési követelmények
Általános felvételi követelmények a második ciklusú tanulmányokhoz, és speciális belépési követelmények:
- Legalább 90 kredit, beleértve legalább 15 kredit önálló munkát, művészeti és humán vagy társadalomtudományi, mint fő tanulmányi terület, vagy informatika, informatika, informatika vagy kapcsolódó tudományág;
- Angol B / angol 6.
Karrierlehetőségek
A program felkészíti Önt a köz- és a magánszektorbeli állásokra. Leendő munkahelye lehet egy múzeum, könyvtár, archívum vagy a közszféra más részei, ahol a kultúra, a művészetek és a kulturális örökség digitalizálásával foglalkozhat. Dolgozhat olyan cégeknél is, amelyek ezeket az intézményeket szoftverekkel, például útmutató alkalmazásokkal látják el. Ezenkívül a Master of Arts fokozat a doktori tanulmányok alapja.
Tanterv
A program célja a digitális módszerek megértésének és alkalmazásának általános képességének kialakítása. Azt is megtanulja, hogyan hozhat létre alkalmazásokat és találhat gyakorlati megoldásokat a munkahelyeken interdiszciplináris megközelítések és ágazatok közötti együttműködés segítségével.
Ez a digitális bölcsészettudományi mesterképzés szorosan kapcsolódik a Linnaeus University kutatásaihoz, annak Digital Humanities Initiative-hoz, valamint az intézethez, amely az iSchools szervezeten keresztül számos nemzetközi egyetemhez kapcsolódik.
Egy éves mester
Lehetőség van a program egy év elteltével történő véglegesítésére (60 kredit) úgy, hogy a 2. félév során egy 15 kredites mesterképzést írnak.
A képzés egy évfolyamát teljesítő és a mesterképzés (60 kredit) követelményeit teljesítő hallgatók a következő fokozatot szerezhetik meg: Bölcsészettudományi mester, fő képzési terület: Digitális bölcsészet.
Távoktatás
Minden tanítás egy tanulási platformon zajlik, és az anyagok éjjel-nappal rendelkezésre állnak, nagy rugalmasságot biztosítva a diákok számára. Az egyetemen nincs kötelező összejövetel.
program áttekintés
1. félév: Bevezetést és mélyreható tanulmányokat biztosít a digitális bölcsészettudományok, a kritikai elmélet és a digitális átalakulás, valamint a humán tudományok digitális kutatási módszereibe.
2. szemeszter: Bevezetést ad a kulturális örökség digitalizálásával kapcsolatos bonyolultságokhoz, beleértve az etikával, politikával és a digitális világ politikájával kapcsolatos kérdéseket, valamint a kulturális örökséggel és más humántudományi kutatási adatokkal való interakciós technológiákat, valamint az adatok összekapcsolását a Szemantikus Web.
3. félév: Választható kurzusokat kínálnak, amelyek közül a hallgató a programtanácsadókkal egyeztetve választ egy olyan diplomát, amely koherens egészet tartalmaz egy választott témában (pl. Digitális humán és könyvtár- és információtudomány, digitális bölcsészet és történelem, digitális Humán tudományok és digitális transzformáció, Digitális humán tudományok és adatintenzív módszerek stb.).
Ezt a témát a záródolgozat témájához is igazítani kell.
4. szemeszter: 30 ECTS kredites diplomaterv. A hallgatók felelősek azért, hogy a programban részt vevő tanárokkal egyeztetve intézményt vagy magánvállalkozást találjanak a diplomamunka elkészítéséhez, bárhol a világon. A munkahelyre és visszautazás költségeit a hallgató állja.
Kötelező és választható kurzusok
Az első négy kurzus alkotja az első félévi tananyagot.
1. év
- Bevezetés a digitális bölcsészettudományba, 7,5 kredit
- Digitális bölcsészettudományi kutatási módszerek, 7,5 kredit
- Kritikai elmélet és digitális transzformáció, 7,5 kredit
- Programozás digitális bölcsészettudományoknak, 7,5 kredit
- Interaktív technológiák digitális bölcsészettudományok számára, 7,5 kredit
- Kulturális örökség digitalizálása, 7,5 kredit
Az első hat kurzus után az egyéves mesterképzést (60 kreditet) felvevő hallgatónak fel kell vennie a
- Digitális bölcsészettudományi képzés – első éves mesterfokozat, 15 kredit
Annak a hallgatónak, aki a kétéves mesterképzést választja (120 kredit), a következő két kurzust kell elvégeznie:
- Kapcsolt adatok és információs struktúrák, 7,5 kredit
- Információs etika, politika és politika a digitális világban, 7,5 kredit
2. év
Választható tárgyak (30 kredit) + mesterdolgozat (30 kredit)
A DH mesterképzésben részt vevő hallgatók számára helyet biztosító szabadon választható tárgyak:
- Premodern szövegek szerkesztése és átírása: digitális eszközök, módszerek és források (7,5 kredit) (a Lundi Egyetemmel)
- Digitális adathordozók, mintavételi és elemzési módszerek, 7,5 kredit
- Digitális történelem, 7,5 kredit
- Digitális régészet, 7,5 kredit
- Film, archívum és digitális kultúra, 7,5 kredit
- Film mint kutatási eszköz, 7,5 kredit
- Információk megjelenítése a gyakorlatban, 5 kredit
- Kézzelfogható felhasználói felületek, 7,5 kredit
- Hálózati társadalom és internetes kultúrák, 7,5 kredit
A szabadon választható tárgyak listája folyamatosan frissül.
Távolság
A távoktatás tanulása más lehetőségeket kínál, mint az egyetemi oktatás. Ez azt jelenti, hogy nagyrészt saját maga tervezheti meg tanulmányait, mind időben, mind helyen.
Ne feledje azonban, hogy a legtöbb távoktatás a hétköznapokon számos kötelező digitális előadást és digitális szemináriumot tartalmaz. Egyes távoktatások kötelező összejöveteleket is tartalmaznak, amelyekhez Växjöbe vagy Kalmarba kell utaznia.
Számos különböző módon lehet távhallgató, a közös nevező az, hogy tanulmányi munkájának nagy részét a weben végzik. A tanárral és diáktársaival egy tanulási platformon keresztül kommunikál, ahol vitafórumok, csoportmunkák, rögzített előadások vagy videomegbeszélések webkamerát használnak.