Mester Kommunikációs Fejlesztés
Malmö University
Kulcs információ
Campus helye
Malmö, Svédország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Távoktatás
Időtartam
2 évek
Pace
Részidő
Tandíjak
SEK 135 000 / per course *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
02 Sep 2024
* teljes tandíj
Bevezetés
A fejlesztési kommunikáció egy interdiszciplináris tanulmányi és gyakorlati terület, amely a kultúra, a kommunikáció és a fejlesztés tanulmányait ötvözi, és összekapcsolja azokat a gyakorlati terepmunkával. Feltárja a kommunikáció használatát - mind a társadalmi változás folyamatainak artikulálásának eszközeként, mind pedig mint módját - a globalizáció összefüggésében.
Ebben a programban, ahol a tanulmányi forma arra törekszik, hogy elősegítse a kurzus tartalmát, az előrehaladás a csoport dinamikus folyamatában, valamint magában a kurzusban rejlik. A tantárgy multidiszciplináris jellege azt jelenti, hogy ugyanazon tartalomnak mélyreható ismereteket kell nyújtania a különböző háttérrel rendelkező hallgatók számára. Ennek a pedagógiai megközelítésnek az egyik fő eleme a különböző tapasztalatok összegyűjtése. A csoportos sokféleségnek lehetővé kell tennie a hallgatók számára, hogy elmélyítsék tudásukat saját főbb tudásukról, valamint elegendő áttekintést szerezzenek a többi hallgató akadémiai háttere és gyakorlati tapasztalata alapján. Ez lehetővé teszi számukra, hogy jövőbeli szakmáikban interdiszciplináris és transzkulturális is legyenek képesek.
Szervezet
A Communication for Development egy félidős tanulmányi program. A tanulmányi forma az élő szemináriumok és az interneten történő kommunikáció kombinációja. A szemináriumok (2-3 nap) kötelezőek, és előadásokból, vitákból és műhelyekből állnak. Azok a tengerentúli hallgatók, akik fizikailag nem tudnak részt venni, online szemináriumokat követhetnek. A szemináriumok között a hallgatók egyénileg és csoportosan végeznek feladatokat.
Ebben a programban, ahol a tanulmányi forma arra törekszik, hogy elősegítse a kurzus tartalmát, az előrehaladás a csoport dinamikus folyamatában, valamint magában a kurzusban rejlik. A tantárgy multidiszciplináris jellege azt jelenti, hogy ugyanazon tartalomnak mélyreható ismereteket kell nyújtania a különböző háttérrel rendelkező hallgatók számára. Ennek a pedagógiai megközelítésnek az egyik fő eleme a különböző tapasztalatok összegyűjtése. A csoportos sokféleségnek lehetővé kell tennie a hallgatók számára, hogy elmélyítsék tudásukat saját főbb tudásukról, valamint elegendő áttekintést szerezzenek a többi hallgató akadémiai háttere és gyakorlati tapasztalata alapján. Ez lehetővé teszi számukra, hogy jövőbeli szakmáikban interdiszciplináris és transzkulturális is legyenek képesek.
A program folyamán egyértelmű fejlődés alakul ki a „Kommunikáció a fejlesztésért” témakörben. Az első évben a hallgatók átfogó áttekintést kapnak a globalizációról és a teljes terület szisztematikus leltáráról. A második évben a hallgatók speciális kurzusokon vesznek részt, amelyek egy, a terület egyik alterületére összpontosító független projekttel zárulnak.
Tanulási eredmények
Tudás és megértés
A program befejezése után a hallgatónak be kell mutatnia:
- a globalizációs folyamatok társadalmi és kulturális következményeinek megértése a fejlesztés / társadalmi változás kommunikációjának egyedi esettanulmányainak mélyreható tanulmányozása révén helyi, regionális és globális kontextusban,
- a módszerek széles körű ismerete - a szövegek elemzésétől a néprajzig és akciókutatásig - a kommunikáció, a tanulási folyamatok / pedagógia és a kulturális körülmények elemzésével foglalkozva. Ezek a módszerek tartalmazzák például az elmélet és az identitás kialakításának posztkoloniális perspektíváit,
- a kommunikáció és a kulturális tanulmányok fontos elméleti irányainak ismerete (mint például a részvételi kommunikáció, a szemiotika és a diskurzus elemzése), és azok integrációja és a fejlesztési folyamatokban alkalmazott kommunikáció gyakorlati alkalmazása,
- a nemzetközi fejlesztési együttműködés és kulcsszereplőinek megértése a multi-, bi- és egyoldalú cselekvési területeken, valamint a fejlődés jelenlegi trendeinek, közvetítésének (különféle stratégiai diskurzusba és kommunikációba ágyazott) elemzésének és gyakorlati alkalmazásának képessége és
- a következő általános témák megértése.
- Kormányzás, állampolgárság és a közszféra
- Média és konfliktusok / békekommunikáció
- Identitáspolitika és társadalmi mozgalmak
- Egészség, környezetvédelem és fenntartható fejlődés
- Művészet, kulturális örökség és társadalmi változások
Készségek és képességek
A program befejezése után a hallgatónak be kell mutatnia:
- képesség az ismeretek integrálására, a komplex jelenségek és helyzetek elemzésére, értékelésére és kezelésére a fejlesztési kommunikáció területén, még az információhoz való korlátozott hozzáféréssel is,
- képesség a média és a kulturális tárgyak önálló elemzésére, valamint a média és a kultúra - beleértve az új információs és kommunikációs technológiát - jelentőségének kifejezésére a globális fejlődés és a társadalmi változások szempontjából,
- készség a kommunikatív programok globális és helyi fejlesztési szempontból történő értékelésére, és képes arra, hogy ezt az elemzést nehéz körülmények között és kevés erőforrással gyakorlattá alakítsa,
- képesség a kutatási kérdések önálló azonosítására és megfogalmazására, valamint a megfelelő módszerekkel történő megtervezésre és képesített feladatok elvégzésére az adott időkereten belül,
- képesség mind a hallgató által összegyűjtött adatok és tapasztalatok tudományos elemzésére és gyakorlati megvalósítására,
- képesség fejlett kritikus forrás-elemzés alkalmazására az adatgyűjtés során, különösen az interneten,
- képesség mind szóbeli, mind írásbeli formájában világosan bemutatni és megvitatni következtetéseit, valamint a tudás és az érvelés alapját képezik ezeknek a különféle csoportokkal folytatott párbeszéd során, és
- olyan készségek, amelyek szükségesek a kutatási vagy fejlesztési munkában való részvételhez, vagy más képesített szakmákban való munkavégzéshez a fejlesztési kommunikáció területén.
Kritikus készségek és megközelítés
A program befejezése után a hallgatónak be kell mutatnia:
- képesség arra, hogy döntéseket hozzon a fejlesztési kommunikáció területén, figyelembe véve a releváns tudományos, társadalmi és etikai szempontokat, valamint hogy tudatosítsa az etikai szempontokat a kutatási és fejlesztési munkával kapcsolatban,
- betekintés a kutatás lehetőségeibe és korlátaiba, annak társadalmi szerepébe és az emberek felelősségébe a kutatás felhasználásáért,
- képesség kritikusan reflektálni a kommunikációs folyamat különböző részeire, és a saját, mint kommunikátor vagy közvetítő szerepe,
- képesség a határokon átnyúló együttműködésre és a kultúrák közötti párbeszédre, következésképpen saját hátterének és hatalmi helyzetének kritikus önreflexiójára, ideértve a munkájához kapcsolódó etikai kérdések tükrözését, és
- képesség meghatározni a további ismeretek szükségességét, és felelősséget vállalni a saját tanulásáért.
Perspectives
A nem, az etnikum / migráció telíti az egész programot, de különösen megkülönböztethető a Média, a Globalizáció és a Fejlesztés és a Kommunikáció, a Média és a Kultúra elemzése tanfolyamokon. Ami a környezeti perspektívát illeti, a Fejlesztésért felelős kommunikáció a helyi kezdeményezéseket és a helyi szintű részvételt hangsúlyozza a fenntartható fejlődés elérése érdekében.
Belépési követelmények
- A Bachelor vagy azzal egyenértékű diplomája.
- A svéd középiskolában a B angol nyelvtanfolyamnak felel meg.
Belépők
Tanterv
Amit megtanulsz
Az első év fő kurzusai a nemzetközi fejlődés koncepcióit háromszögbe helyezik olyan kulcsszavakkal, mint a globalizáció, a kultúra, a részvétel vagy a mediatizáció.
A virtuális csoportmunka, a rövid áttekintő feladatok, valamint a hosszabb esszék és prezentációk segítik a hallgatókat a kurzuson való előrehaladásban, társaikkal való kapcsolattartásban és a különböző tevékenység-alapú tanulási formátumok felfedezésében.
A ComDev csapatától kapott egyéni visszajelzések, valamint a hosszabb oktatási szemináriumok és workshopok teszik teljessé a tanulók tantermi élményét.
A második év gyakorlati, blog alapú ICT4D modulból, kutatásmódszertani tanfolyamból és szakdolgozatból áll. A ComDev arra ösztönzi a hallgatókat, hogy végezzenek empirikus terepmunkát, gondolkozzanak el gyakorlatukon, és fedezzenek fel alternatív formátumokat, hogy kiegészítsék MA diplomájukat.
Röviden, a ComDev elősegíti a csapatmunkát, és megkönnyíti a tudás és a különböző nézőpontok cseréjét a diákok között.
Lehetőség van arra is, hogy az alap, kétéves, részmunkaidős képzéshez további egy év nappali tagozatos tanulmányokat adjon kommunikációtervezési kurzusok, fakultatív szakmai gyakorlat és kiterjesztett szakdolgozatkészítési projekt elvégzésével.
Szervezet
Kommunikáció a fejlesztésért félidős tanulmányi program. A tanulmányi forma az élő szemináriumok és a webalapú kommunikáció kombinációja. A két-három napos szemináriumok kötelezőek, előadásokból, beszélgetésekből és workshopokból állnak. Azon tengerentúli hallgatók számára, akik fizikailag nem tudnak részt venni, lehetőség van a szemináriumok online követésére. A szemináriumok között a hallgatók egyéni és csoportos feladatokat látnak el.
Ebben a programban, ahol a tanulási forma arra törekszik, hogy elősegítse a kurzus tartalmát, a haladás a csoportdinamikus folyamatban, valamint magában a kurzusban rejlik. A tantárgy multidiszciplináris jellege azt jelenti, hogy ugyanaz a tartalom kell, hogy mélyreható ismereteket nyújtson a különböző hátterű hallgatók számára. Ennek a pedagógiai megközelítésnek az egyik fő előnye, hogy összehozza a különböző tapasztalatokat.
A csoportok sokszínűségére való összpontosítás lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy elmélyítsék szakismereteiket, valamint megfelelő áttekintést kapjanak a témáról a többi hallgató tudományos háttere és gyakorlati tapasztalatai alapján. Ez lehetővé teszi számukra, hogy interdiszciplináris és transzkulturális módon is dolgozhassanak, bármilyen jövőbeli szakmájuk legyen is.
Az olyan kérdések, mint a nemi hovatartozás, az etnikai hovatartozás és a migráció, telítik az egész programot, de különösen nagy hangsúlyt kapnak a Média, Globalizáció és fejlesztés és kommunikáció, Média és kultúra elemzése kurzusokban. A környezetvédelmi szempontokat illetően a program a helyi kezdeményezésekre és az alulról építkező szintű részvételre helyezi a hangsúlyt, amely a fenntartható fejlődés elérését célozza.
A program során egyértelmű fejlődés tapasztalható a fejlesztési kommunikáció területén. Az első évben a hallgatók átfogó áttekintést kapnak a globalizációról és szisztematikus leltárt az egész területről. A második évben a hallgatók speciális kurzusokon vesznek részt, mielőtt befejeznének egy független projektet, amely a terület egyik részterületére összpontosít.
tartalom
2024. ősz – 1. félév
- Média, globalizáció és fejlesztés (KK620C), 15 kredit, kötelező
2025. tavasz – 2. félév
- Kommunikáció, kultúra és médiaelemzés (KK621C), 15 kredit, kötelező
2025. ősz – 3. félév
- Médiastratégiák és -módszerek (KK629A), 15 kredit, kötelező
2026. tavasz – 4. félév
- Kommunikáció a fejlesztéshez: Diplomaprojekt (KK624D), 15 kredit, kötelező
A program eredménye
Tudás és megértés
A Kommunikáció a Fejlesztésért mesterfokozat megszerzéséhez a hallgatónak bizonyítania kell
- A globalizációs folyamatok társadalmi és kulturális következményeinek megértése a fejlődést/társadalmi változást célzó kommunikáció konkrét esettanulmányainak alapos tanulmányozásán keresztül helyi, regionális és globális összefüggéseikben
- Különféle módszerek mélyreható ismerete - a szövegelemzéstől a néprajzi és akciókutatásig - a kommunikáció, a tanulási folyamatok/pedagógia és a kulturális feltételek elemzésével. Ezek a módszerek olyan témákat foglalnak magukban, mint az elmélet és az identitásképzés posztkoloniális perspektívái
- A kommunikáció és a kultúratudomány fontos elméleti ágainak ismerete (mint például a részvételen alapuló kommunikáció, szemiotika és diskurzuselemzés), valamint ezek integrálása és gyakorlati alkalmazása a kommunikációban a fejlesztési folyamatokban
- A nemzetközi fejlesztési együttműködés és kulcsszereplők megértése a multilaterális, kétoldalú és egyoldalú cselekvési területeken, valamint képesség a fejlődés jelenlegi trendjeinek elemzésére, azok közvetítésére (különféle stratégiai diskurzusba és kommunikációba ágyazva) és gyakorlati alkalmazására.
- A következő általános témák közül több megértése: kormányzás, állampolgárság és a nyilvános szféra; média és konfliktus/béke kommunikáció; identitáspolitika és társadalmi mozgalmak; egészség, környezet és fenntartható fejlődés; valamint a művészet, a kulturális örökség és a társadalmi változás
Kompetenciák és készségek
A fejlesztési kommunikáció mesterfokozatának megszerzéséhez a hallgatónak bizonyítania kell:
- Az ismeretek integrálásának képessége, valamint a kommunikáció területén a fejlődést szolgáló összetett jelenségek és helyzetek elemzése, értékelése és kezelése, még az információhoz való korlátozott hozzáférés mellett is
- Képes önállóan elemezni a médiát és a kulturális tárgyakat, és megfogalmazni a média és a kultúra – beleértve az új információs és kommunikációs technológiát – jelentőségét a globális fejlődés és a társadalmi változások szempontjából
- Képes a kommunikatív programokat globális és helyi fejlesztési szempontból értékelni, és ezt az elemzést a gyakorlatba átültetni nehéz körülmények között, kevés erőforrással
- Képes önállóan azonosítani és megfogalmazni a kutatási kérdéseket, megtervezni és megfelelő módszerek segítségével minősített feladatokat adott határidőn belül elvégezni.
- A hallgató által összegyűjtött adatok és tapasztalatok tudományos elemzésének és gyakorlati megvalósításának képessége
- Speciális kritikus forráselemzés használatának lehetősége adatgyűjtéskor, különösen online
- Az a képesség, hogy szóban és írásban is világosan előadják és megvitassák következtetéseiket, valamint a következtetések alapját képező ismereteket és érvelést a különböző csoportokkal folytatott párbeszédben
- A kutatási vagy fejlesztési munkában való részvételhez, vagy a fejlesztési kommunikáció területén más minősített szakmákban való munkavégzéshez szükséges készségek
Értékelés és megközelítés
A fejlesztési kommunikáció mesterfokozatának megszerzéséhez a hallgatónak bizonyítania kell:
- Képes döntést hozni a fejlesztési kommunikáció területén, figyelembe véve a releváns tudományos, társadalmi és etikai szempontokat, és tudatában van a kutatási és fejlesztési munka etikai vonatkozásainak.
- Betekintés a kutatás lehetőségeibe és korlátaiba, a társadalomban betöltött szerepébe és az emberek felelősségébe a felhasználásért
- Képes kritikusan reflektálni a kommunikációs folyamat különböző részeire, kommunikátorként vagy közvetítőként betöltött szerepére
- Képesség a határokon átnyúló együttműködésre és a kultúrák közötti párbeszédre, és ebből következően saját hátterének és hatalmi pozíciójának kritikus önreflexiója, beleértve a munkájával kapcsolatos etikai kérdésekre való reflektálást
- Képes felismerni saját igényét a további ismeretekre, és felelősséget vállalni tanulásáért