Vasúti infrastruktúra tervezés, építés és karbantartás mesterképzés – földalatti városi közlekedési infrastruktúra szak
Structuralia
Kulcs információ
Campus helye
Online
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Távoktatás
Időtartam
12 hónapok
Pace
Teljes idő, Részidő
Tandíjak
EUR 6 490 / per year
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Aug 2024
Bevezetés
Program
I. modul: Vasútirányítási politikák és kritikus építési koncepciók
- 1. egység. Vasúti projektek és minőségirányítás
- 2. egység. Vasúti infrastruktúra finanszírozása és költségelemzése
- 3. egység: EU vasúti politika
- 4. egység. Intermodalitás
- 5. egység. Vasúti pálya elrendezése és magassága
II. modul: Vasúti infrastruktúra építése
- 1. egység. Geológiai és geotechnikai fázisok
- 2. egység. A platform és az alsó rétegek
- 3. egység. Viaduktok
- 4. egység. Alagutak
- 5. egység. Földmozgatás és kisebb kőműves munkák
III. modul: Vasúti hasznosítású létesítmények
- 1. egység. Vasúti üzemeltetés és hasznosítás
- 2. egység. Utasterminál
- 3. egység. Rakományterminál
- 4. egység. Polgári védelem. Biztonság és hozzáférés
- 5. egység. Információs és kommunikációs szolgáltatások. Automatizálás és integrált menedzsment
IV. modul: Vasúti rendszer tervezése és kivitelezése
- 1. egység. Vasúti pálya
- 2. egység. Villamosítás
- 3. egység. Jelzés
- 5. egység Információs rendszerek
V. modul: A vasúti karbantartás irányításának, valamint a fő infrastruktúra és pályakarbantartási technikák átfogó szempontjai
- 1. egység. Vasúti karbantartási modellek és tervek. Vasúti műveletek és hasznosítás
- 2. egység. Vasúti infrastruktúra komponensek karbantartása
- 3. egység. Pálya felépítmény karbantartása
- 4. egység. Hegesztési bővítő, vezérlő és felügyeleti berendezések
- 5. egység. Pályaminőség-értékelés
VI. modul: Villamosítási karbantartási technikák
- 1. egység. A felsővezeték karbantartása
- 2. egység. Vasúti védelem és karbantartás
- 3. egység. A felsővezeték tartóelemeinek vezérlése
- 4. egység. Vontatási alállomás karbantartása
- 5. egység. Hibafeloldás
VII. modul: Vasúti jelzőrendszer karbantartási technikák
- 1. egység. Reteszelés karbantartása, blokkok és CTC-k
- 2. egység. Pályaáramkör karbantartása és védelme
- 3. egység. Szintbeli kereszteződések karbantartása
- 4. egység. Rendszerkarbantartás (ATP – ERTMS)
- 5. egység. Biztonsági telepítés Távirányító
VIII. modul: Távközlési rendszer karbantartási technikák
- 1. egység. Átviteli adathordozó: réz, optikai szál, kábelrendszer, mikrohullámú sütő és rádiókapcsolatok
- 2. egység. Közlekedési és rádiótávközlési hálózatok
- 3. egység. Hálózatok és adatszolgáltatások
- 4. egység. Hanghálózatok és szolgáltatások
- 5. egység. Információs és vezérlőrendszerek. Multimédia és értéknövelt szolgáltatások
Nagysebességű vasúti rendszer
IX. modul: A nagysebességű vasutak tervezésének, építésének és speciális karbantartási technikáinak egyediségei
- 1. egység. Nagy sebességű infrastruktúrák
- 2. blokk. Nagysebességű vasút felépítménye
- 3. egység. Nagysebességű vasút vs. Hagyományos Vasút. Fő különbségi szempontok
- 4. egység. Nagy sebességű infrastruktúra karbantartása
- 5. egység. Nagysebességű felépítmény karbantartása
Városi metrórendszer
IX. modul: Városi metró tervezése, építése és speciális karbantartási technikák
- 1. egység. A városi vasúti rendszer városi metrója
- 2. egység. Helyhez kötött létesítmények: energia, jelzés, többek között
- 3. egység. Városi metró/vasút mobil anyag
- 4. egység. Különbségek a városi metró/vasút karbantartása és az egyéb hasznosítások karbantartása között
- 5. egység. Karbantartási munkák
X. modul, mesterképzés záróprojektje (MFP)
A program az esetleges tartalomfrissítések és frissítések függvénye
Kar
Rendező
Mario Ferreiro Casal okleveles építőmérnök, építőmérnöki diplomával és vasútmérnöki szakértővel a Távoktatási Egyetemen. Tagja a Spanyol Közlekedési Szövetségnek. A Ferreiro Casal több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik a vasúti szektorban, különösen a nagysebességű és városi metró/vasútvonalakon. Széles körű ismeretekkel rendelkezik a vasúti rendszerekben alkalmazható tervezési és karbantartási megoldásokról, és számos nemzetközi projektben vett részt. Ezenkívül Mario részt vett a pályaanyagokkal kapcsolatos fontos fejlesztések akkreditálásában és jóváhagyásában. Különböző konferenciák kiemelkedő előadója volt többek között a födémvágány, az AV-vasút felépítmény, az aluljárók és a villamosok egyedi problémáival, valamint a nagysebességű vasút fenntartási költségeivel kapcsolatos konferenciákon. Jelenleg különböző vasúti munkacsoportokban és szakbizottságokban vesz részt az ágazaton belül, ahol munkáját különböző műszaki publikációkban elismerték.
José Enrique Granados
Tanterv
Kreditpont: 60 ECTS
- Infrastruktúra alrendszerek tervezése és kivitelezése
- Felépítési alrendszerek tervezése, kivitelezése
- Energiaellátási alrendszerek tervezése és kivitelezése
- Jelző és távközlési alrendszerek tervezése, kivitelezése
- Vasúti infrastruktúra karbantartása
- Vasúti felépítmény karbantartása
- Vasúti villamosítás karbantartása
- Vasúti jelző- és távközlési rendszerek karbantartása
- Nagysebességű vasutak
- MFP. Vasúti infrastruktúra tervezése, építése és karbantartása mesterképzésben. Szakterület a nagysebességű vasúti infrastruktúrákban
A program a tartalom esetleges módosításainak/frissítéseinek függvénye a tartalom minőségének javítása érdekében.
Ösztöndíjak és finanszírozás
Structuralia 50%-os ösztöndíjak – online: