Egyetemi mesterképzés a spanyol mint idegen nyelv oktatásából
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Kulcs információ
Campus helye
Madrid, Spanyolország
Nyelvek
Spanyol
Tanulmányi formátum
Távoktatás
Időtartam
12 hónapok
Pace
Részidő
Tandíjak
EUR 5 460 / per course *
Jelentkezési határidő
18 Sep 2023
Legkorábbi kezdési dátum
25 Sep 2023
* a teljes mesterképzés ára egy fizetésben
Bevezetés
A spanyol mint idegen nyelv oktatása egyetemi mesterképzés tudományos, akadémiai és szakmai érdeklődése a spanyol nyelv mai kiváló nemzetközi helyzetéből fakad. Ez a helyzet összefügg azzal az igénysel, hogy szakértő tanárokat és hozzáértő kutatókat képezzenek, akik olyan tulajdonságokat, képességeket és kompetenciákat fejlesztenek ki, amelyek szükségesek ahhoz, hogy hatékonyan végezhessék munkájukat különböző szakmai környezetekben: oktatás, akadémiai vezetés, szerkesztőség és tanácsadás cégek vagy vállalatok számára. olyan intézmények, amelyek megfelelnek az egyre inkább többnyelvű és multikulturális társadalom jelenlegi szükségleteinek.
Növekvő tudományos és szakmai elvárásokat támasztó mesterképzés a képzési program, a naprakész elméleti ismeretek és a rendkívül hasznos didaktikai készségek biztosításával, amelyek garantálják a szakmai munka sikerét, és elősegítik a hatalmas nemzetközi vetületű munkaerőpiacra való beilleszkedést. Ezen túlmenően a kutatás iránt érdeklődő hallgatók számára ez a terület vagy terület biztosítja az ilyen elkötelezettséghez szükséges ismereteket és technikákat.
A mesterképzés új oktatási keretrendszer szerinti kialakításánál figyelembe vették azt az új normát, amely az Európai Felsőoktatási Térséghez való alkalmazkodás új rendszerét konfigurálja: 1393/2007. október 29-i királyi rendelet [módosította a királyi július 2-i 861/2010 (BOE 2010. július 3.) és 99/2011. számú királyi rendelet január 28-án (BOE 2011. február 10.)], amely megállapítja a hivatalos egyetemi tanítások rendeletét.
A spanyol mint idegen nyelv oktatása mesterképzés hivatalos cím, a tanulmányi tervet a BOE 45. számában tették közzé, 2018. február 20-án.
Ez a képzés a Madri + d Alapítvány által akkreditált, hivatalos egyetemi végzettség, amely az egyes felhívások alapjaitól függően magasabb pontszám megszerzését teszi lehetővé a tanítással szembeni vagy a közigazgatási versenyeken.
címzett
Egyetemi diplomát szerzett alapképzésben, alapképzésben vagy diplomában a modern nyelvek, filológia, nyelvészet, fordítás, oktatástudomány, bölcsészettudomány, pedagógia és kommunikációtudományok különböző területein, valamint olyan nyelvi szakemberek, akik a spanyol mint idegen nyelv oktatására kívánnak szakosodni.
Más egyetemi végzettségről is megszerezhetik, amennyiben a jelölt idegen nyelvoktatással kapcsolatos képzést végzett, van nyelvtanulási tapasztalata vagy nyelvtanítási tanári tapasztalata van, és ezt igazolni tudja idegennyelv-tanárként legalább 250 órás órákat oktató központ által levizsgázott vagy hitelesített tantárgyak dossziéja.
Abban az esetben, ha vannak olyan jelöltek, akiknek nem spanyol az anyanyelve, az Instituto Cervantes vagy azzal egyenértékű DELE oklevéllel kell akkreditálniuk / igazolniuk a spanyol nyelv C1-es szintjét, az Európai Referenciakeretet. Ilyen akkreditáció hiányában az egyetem által lefolytatott C1 szintű spanyol nyelvvizsga letétele szükséges.
A Mester fő célja
Képzett szakemberek képzése a Spanyol mint idegen nyelv oktatása témakörben, olyan gyakorlati és versenyképes profilt biztosítva számukra, amely lehetővé teszi szakmai munkájuk megfelelő és sikeres elvégzését, elősegítve a beilleszkedésüket a hatalmas nemzetközi vetületű munkaerőpiacra. .
A mester úgy van programozva, hogy a következő konkrét tudományos célok teljesüljenek:
- Pozitív attitűdök és nyitottság kialakítása a nyelvi és kulturális sokszínűség iránt, elősegítve a kultúrák közötti kommunikációt, az alapvető jogok tiszteletben tartását, valamint a béke és a demokratikus értékek kultúrájának értékeit.
- Biztosítsa az alapvető elméleti ismereteket az alkalmazott nyelvészet területén az idegen nyelvek és a második nyelvek oktatásához.
- A spanyol nyelvtudomány különböző területeinek (grammatika, pragmatika, szemantika, fonetika és fonológia) legrelevánsabb aspektusaiban oktatni, anélkül, hogy megfeledkeznünk a spanyol kultúra megközelítéséről, annak irodalmának, történelmének és művészetének gazdagságán keresztül.
- A tanítást elősegítő didaktikai eszközök és alapvető módszertani stratégiák biztosítása az E/LE tantermi munka programozásától és megszervezésétől a tanulók érdeklődésének és sajátosságainak megfelelően az anyagok tervezéséig vagy az információs és kommunikációs technológiák használatáig. vagy vezetői feladatokat.
- Ismerje meg a spanyol nyelv, irodalom és kultúra tanításának legújabb technikáit vagy trendjeit, és ismerje meg a kutatás lehetséges módjait ezen a tudományterületen.
Oktatási rendszer
UDIMA képzési modell távoktatáson alapul, intenzíven alkalmazva az információs és kommunikációs technológiákat (IKT) az oktatási folyamat megkönnyítésére.
UDIMA tanulásértékelési rendszer különböző típusú tevékenységek elvégzését és adott esetben leküzdését tervezi. Az egyes tantárgyak tevékenységeinek értékelésére megállapított százalékos súlyokat az oktatási tervezésben szereplő egyes modulok vagy tantárgyak fájljaiban részletesen leírjuk, és az alábbi táblázatban meghatározott maximumból és minimumból kell meghatározni:
Tanulási tevékenységekben való részvétel | 10-20% |
ellenőrzések | 10-20% |
Folyamatos értékelési tevékenységek (AEC) | 20-30% |
Szemtől szembeni záróvizsga | 50-60% |
TELJES | 100% |
Valamennyi tantárgyban az Európai Felsőoktatási Térség sajátosságaira épülő didaktikai tevékenységek minősítése révén tanulmányi figyelemmel kísérik a hallgatót.
Karrier kilátások
A spanyol mint második nyelv oktatása egyre inkább felbukkan, mint hatalmas jövő előtt álló szakmai lehetőség. A Cervantes Intézet, hivatalos nyelviskolák, állami és magániskolák külföldön, előadások és ösztöndíjak külföldi egyetemeken, magán nyelvoktató központok, civil szervezetek... néhány a spanyol tanárok számára kínált számos szakmai lehetőség közül. A fent említett szakmai lehetőségekhez kapcsolódóan ellátandó feladatokat az alábbiakban lehet rögzíteni:
- Központok, intézmények koordinációja, irányítása.
- Központi projektmenedzsment.
- Nyelvi és alkalmazott nyelvészeti kutatási projektek koordinálása, irányítása és felügyelete.
- Pedagógiai tanácsadó a kiadóiparban.
- Szerkesztői projekt koordinátor.
- Digitális ELE tartalom elkészítése.
- Felelős az információs technikákért és a multimédiás kommunikációért.
- Kulturális menedzsmentért felelős nemzeti és nemzetközi szférában.
- Technikus európai és nemzetközi közigazgatás számára.
- Kulturális tanácsadó a spanyol világban.