
MA Design for Social Innovation
Aglantzia, Ciprus
IDŐTARTAM
1 up to 3 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő, Részidő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
31 Mar 2025
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Sep 2025
TANDÍJ
EUR 5125
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Távoktatás
Bevezetés
Az új MA Design for Social Innovation programunk egyedülálló program, amely a designgondolkodást a társadalmi vállalkozói gondolkodással ötvözi, hogy a hallgatók innovatív megoldásokat dolgozhassanak ki a világ legégetőbb kihívásaira. Csatlakozz hozzánk, és tanuld meg, hogyan használhatod a designt arra, hogy pozitív hatást gyakorolj a közösségedre és azon túl is. Az MA in Design for Social Innovation program a design, a társadalmi innováció és a vállalkozói szellem szakértőit és a tanulók globális csoportját egyesíti.
MA Design for Social Innovation
- Két egyetem (a Ciprusi Egyetem és a Ciprusi Műszaki Egyetem) és három tanszék (az Építészeti Tanszék, az Üzleti és Közigazgatási Tanszék, a Multimédia és Grafika Tanszék) kínálja.
- Online futtatásra tervezték
- Teljes és részmunkaidőben is elérhető
- Hangsúlyt helyez a gyakorlaton alapuló oktatásra
Program célja
A MA Design for Social Innovation céljai:
- tudományos és gyakorlati alapú ismeretek nyújtása a tervezés, a társadalmi innováció és a vállalkozói szellem területén, összekötve az elméleti és gyakorlati ismereteket és tapasztalatokat.
- Kreativitás és innovációs készségek fejlesztése a formatervezés és a társadalmi innováció területén
- Olyan diplomások képzése, akik készen állnak arra, hogy hatékonyan valósítsanak meg valódi társadalmi változásokat, vezessenek multidiszciplináris csapatokat, és együttműködjenek a sikeres szociális innovációs vállalkozások és tevékenységek tervezésében és fejlesztésében.
- Az új típusú szociális innovációs szakemberek, az ENSZ által támogatott szociális innovációk előállítóinak fejlesztésének támogatása a kulcsfontosságú tervezési és vezetői készségek biztosításával.
Ideális Diákok
A Társadalmi Innovációs Tervezés MA programja olyan alapfokú végzettséggel rendelkező hallgatók számára készült, akik erős érdeklődést mutatnak a társadalomtudományban és a tervezési elméletben és gyakorlatban gyökerező magas szintű kompetenciák fejlesztésében a szükséges készségek és képességek kialakítása, fejlesztése és fejlesztése érdekében. társadalmi innovációs akcióhoz. Az érintett tanszékek osztoznak az interdiszciplinaritás szellemében a tervezés és az innováció terén, és arra törekednek, hogy kapcsolatokat építsenek ki a tudományos élet és a gyakorlat között, előtérbe helyezve a hatásos és bizonyítékokon alapuló elméleti és módszertani ismereteket.
A tanfolyam mind a közelmúltban diplomások, mind a szakemberek számára egyaránt megfelelő.
Belépők
Tanterv
1. félév: Őszi félév (szeptember-december) tanfolyamok
DSI511 – Bevezetés a társadalmi innovációba (7,5 ECTS)
A kurzus célja, hogy megismertesse a hallgatókat a társadalmi innovációval és az átalakuló társadalmi változások mögött meghúzódó dinamikus folyamatokkal. A kurzus célja, hogy átfogó megértést biztosítson a társadalmi innováció sokrétű koncepciójáról, feltárva annak gyökereit, elveit, módszertanát és változatos alkalmazásait a különböző ágazatokban. A hallgatók ismereteket szereznek a változási stratégiákról, amelyek magukban foglalják a társadalmi és politikai vállalkozók, aktivisták, szervezetek és társadalmi mozgalmak innovatív tevékenységeit.
DSI512 – Együttműködő tervezés (8 ECTS)
Ennek a kurzusnak az a célja, hogy a hallgatókat megismertesse az együttműködésen alapuló tervezés módszereivel a tervezés, az építészet, a várostervezés és a várostervezés területén, az együttműködési gyakorlatokról és módszerekről való aktív és reflektív tanulás kombinációján keresztül. A kurzus célja, hogy a hallgatók elsajátítsák azokat az elméleti kereteket, tapasztalatokat, eszközöket és módszereket, amelyek a tervezési folyamatok együttműködésen alapuló, transzdiszciplináris módon történő fejlesztéséhez szükségesek.
DSI513 – Társadalmi befogadás és tervezés (7,5 ECTS)
A kurzus célja a társadalmi befogadással kapcsolatos alapfogalmak megismertetése és ezeknek az ismereteknek a gyakorlati alkalmazásának biztosítása, hogy a hallgatók fejlesszék a társadalmi befogadást figyelembe vevő termékek és megoldások létrehozásának képességét. A tárgyalt témák közé tartoznak a társadalmi befogadás és az inkluzív tervezés alapfogalmai, az inkluzív tervezés értéke, a felhasználói képességek és a termékinterakció, az inkluzív koncepciótervezés fő fázisai, az inkluzív tervezési gyakorlatok és eszközök, az inkluzív/exkluzív tervezési példák auditálása, valamint a társadalmi befogadás dokumentálása. tervezésben. Hivatkozni fogunk a fenntartható fejlődési célokra, amelyek a társadalmi befogadással – 4., 8., 9., 11. és 16. – és a társadalmi kirekesztés következményeivel kapcsolatosak, valamint arra, hogy a társadalmi befogadás és különösen a nemek közötti egyenlőség kérdései hogyan hatnak a közösségekre. és a társadalom. A fő feladat a projektmunka, amely kis csoportokban zajlik, és a fenntartható fejlesztési célokhoz kapcsolódó folyamatos igényekhez és kihívásokhoz kapcsolódik.
DSI514 – Tervezett kutatás (8 ECTS)
A kurzus áttekintést nyújt a tervezési kutatási módszerekről. Konkrét példákon keresztül lehetővé teszi a hallgatóknak, hogy kreatív módszereket gondoljanak saját kutatásaik lefolytatására és (re)prezentálására, saját személyes megközelítésük kitalálására ösztönözve őket. A kurzus megkísérli ötvözni az elméletet a gyakorlattal, és bemutatni, hogy az építészeti tervezési gondolkodás – mint az írott és a tervezési nyelv kombinációja – hogyan válhat új kutatási módszerré, amely új ismeretek előállításához vagy a meglévő ismeretek bővítéséhez vezet. A széles körben ismert építészeti alkotói gyakorlatot inkább a kérdésfeltevés és a kritika eszközeként fogják fel, mintsem az adott problémákra adott válaszként.
2. időszak: Tavaszi időszak (január-június) modulok
DSI521 – Néprajz a társadalmi innováció tervezéséhez (7,5 ECTS)
Ha valaha is arra gondolt, hogy „Ez túl elméleti számomra” vagy „Ennek az elméletnek nincs gyakorlati alkalmazása”, ez alatt a 16 hét alatt lehetőséget kap arra, hogy megtanulja kreatívan és kritikusan gondolkodni arról, hogyan és a módszereket mások is alkalmazták, és hogyan tudod ezeket néprajzi reflexió és megfigyelés révén gyakorlati szükségleteidhez igazítani. Ezen túlmenően megszokja, hogy saját gyakorlatait tükrözze, hogy javítsa önbizalmát és képességét, hogy átváltson a reflektív mód és a racionális problémamegoldás között. Ez a kurzus segít az etnográfiai módszertanok és tervezési elméletek alkalmazásában az üzleti élet és a társadalom problémáinak szélesebb körére az olyan fogalmak vizsgálatával, mint a kreativitás, a kritikai gondolkodás, a laterális gondolkodás, a divergens gondolkodás, a felhasználó-központú tervezés, a tervezési gondolkodás, a keretezés és mások. Különféle tevékenységekben fog részt venni egyénileg és csoportosan, beleértve az írást, az alkotást, a szakértői értékelést és a módszerek alkalmazását a területen.
DSI522 – Fenntartható tervezési jövő (8 ECTS)
A hallgatók megtanulják, hogyan közelítsék meg a szomszédsági léptékű beavatkozásokra vonatkozó stratégiai tervek megfogalmazását az előadások és szemináriumok során bemutatott témákat követve.
A kurzus tantárgyai a felmerülő hallgatói igények és kérések, valamint a kar oktatási és kutatási érdeklődése szerint változnak.
DSI523 – Társadalmi vállalkozás (8 ECTS)
A kurzus elméleti és gyakorlati keretet ad a társadalmi vállalkozás és innováció tanulmányozásához és elemzéséhez. A tárgyalt témák az üzleti tervek, az üzleti modellezés, a finanszírozási források, a szellemi tulajdon védelme, az innovációs folyamatok és a menedzsment. A vállalkozói szellem a lehetőségek azonosításának, felmérésének és fejlesztésének folyamatát jelenti, függetlenül a rendelkezésünkre álló erőforrásoktól.
DSI524 – Kísérleti tervezés (7,5 ECTS)
Ez a modul olyan kritikus és kísérleti tervezési gyakorlatokra vonatkozik, amelyek nagyrészt kutatásvezérelt, spekulatívak és nem megoldási jellegűek. Témák széles körét nullázza ki, kezdve a tervezéstől mint anyagfeltárástól, a posztoptimális elektronikus műszerektől, a design fikciótól, a poszt-digitális objektumtól, a ludic designtól, a sci-fitől, az „adat-dolgoktól”, a tervezéstől mint politikai kritikától és másoktól. Ezeket fizikai tárgyak, szoftverek, elektronikai eszközök, spekulatív fabuláció, kézművesség, kortárs műszaki-tudományos kultúra és társadalmi tevékenységek tekintetében vizsgálják. A hallgatók áttekintik a kísérleti tervezési gyakorlatok széles skálája mögött meghúzódó történeteket és elméleteket, számos esettanulmányt elemeznek és megvitatnak, és ami még ennél is fontosabb, aktívan megterveznek és szelektíven készítenek maguknak (egyénileg és kis munkacsoportokban) számos fizikai anyagot. , digitális, kitalált vagy hibrid műtermékek.
Nyári időszak: minden nyáron kínáljuk
- DSI531 – Nyári iskola Cipruson [választható] (4 ECTS)
Választható nyári iskola Cipruson MGA Diploma Projecttel párosítva.
3. időtartam: minden időszakra felajánlva
DSI532 – Diplomaprojekt [nyári iskolai előfeltétel] (24 ECTS)
Ez a kurzus egy utolsó mérföldkő a Design for Social Innovation MA képzésében. Ez egy szabadon választható kurzus, mivel a hallgatók választhatják az alternatív végső mérföldkő útvonalat a mesterdolgozat. Ennek a kurzusnak előfeltétele egy nyári iskola Cipruson való részvétele és elvégzése a tanfolyam elvégzése előtti nyáron. A különbség az, hogy a Master's Thesis elméletibb megközelítés a társadalmi innováció tervezésével kapcsolatos kutatásokhoz, míg a Nyári Iskola és Diplomaprojekt gyakorlatiasabb megközelítést alkalmaz. Mindkét útvonal megfelel a program általános követelményeinek, és igazodik azokhoz, bár eltérő hangsúlyt helyez a kutatás és a gyakorlat közötti egyensúlyra.
DSI533 – Mesterdolgozat (28 ECTS)
Ez a kurzus egy utolsó mérföldkő a Design for Social Innovation MA képzésében. Ez egy szabadon választható kurzus, és a hallgatók választhatják az alternatív végső mérföldkő útvonalat, amely a Nyári Iskolából és a Diplomaprojektből áll. A különbség az, hogy a Master's Thesis egy elméletibb megközelítés a Design for Social Innovation kutatásához, míg a Nyári Iskola és Diplomaprojekt gyakorlatiasabb megközelítést alkalmaz. Mindkét útvonal megfelel a program általános követelményeinek, és igazodik azokhoz, bár eltérő hangsúlyt helyez a kutatás és a gyakorlat közötti egyensúlyra.
A program eredménye
MA Design for Social Innovation diplomások képesek lesznek
- Kerettervezés és társadalmi innováció a hálózatos társadalmak és az európai digitális menetrend átfogó képében, kézzelfoghatóvá, tehát vitathatóvá téve a szociális innováció társadalmi, kulturális és etikai vonatkozásait
- Tudatos reflektív és reflexív gyakorlatok kialakítása, amelyek keretbe foglalják az egyéni világnézeteket, valamint a kutatás és tervezés megközelítését
- Alkalmazzon magas színvonalú kritériumokat az akadémiai társadalmi innovációs tervezési kutatásokhoz, és fontolja meg gyakorlati alkalmazásukat a társadalomban
- Fejlesszen ki kutatási kérdéseket, megközelítéseket és módszereket a tervezés és a tervezés eredményeinek társadalmi innovatív tevékenységként való megértésére, elemzésére és kommunikálására
- Kritikusan értékelje a tervezési modellek, elméletek és gyakorlatok közötti különbséget, miközben gyakorlatalapú társadalmi innovációs projektekben vesz részt
- Digitális műtermékek fejlesztése és ismerete, hogyan fedezheti fel a tervezésben mint társadalmi innovációban rejlő esztétikai és funkcionális potenciált kutatáson és kísérletezésen keresztül
A program megvalósítása
Teljes és részmunkaidőben elérhető
A rugalmas nappali vagy részmunkaidős tanulmányi módok lehetővé teszik a hallgatók számára, hogy oktatásukat egyéni szükségleteikhez és időbeosztásukhoz igazítsák. Ez lehetővé teszi számukra, hogy tanulmányaikat egyensúlyban tartsák más kötelezettségekkel, például munkával vagy családi kötelezettségekkel, és olyan ütemben folytassák tanulmányaikat, amely számukra kényelmes.
Online futtatásra tervezve
A távoktatás lehetővé teszi a diákok számára, hogy a világ bármely pontjáról hozzáférjenek az oktatási lehetőségekhez, rugalmasságot biztosítva számukra, hogy tanulmányaikat más kötelezettségvállalásokkal, például munkahelyi vagy családi kötelezettségekkel egyensúlyba hozhassák.